Ga naar inhoud


links rechts


Gast

Aanbevolen berichten


Ik denk dat dit een meer voorkomend probleem is.

Ik heb ook last dat mijn scherm te ver naar links is zodat de ondertiteling soms niet voledig te zien is.

Maar tot nu toe heb ik daar geen oplossing voor kunnen vinden.

Dus als die er is dan zijn er meer mensen mee geholpen.

Dus laat maar weten wie de oplossing weet.<p>Hoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ratje

Dit probleem is hier al vele malen vaker besproken

(doe maar eens een search optie)

Waarschijnlijk staat je beeldinstelling op RGB

Als je het uitgangssignaal op CVBS zet ben je waarschijnlijk van dit probleem af, en zullen ook de kleuren iets duidelijker (niet zo flets als in RGB)zijn.

Ik heb nl. hetzelfde probleem en ik denk dat dit ook met een moderne tv niet meer op te lossen is frown.gif" border="0

Vroeger kon men het beeld nog eens verschuiven, maar tegenwoordig kom je die optie niet veel meer tegen.

Ik hoop dat de uitleg je iets geholpen heeft wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ratje:<p>Ik heb dit al vaker uitgelegt. Kijk maar eens hier: http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=18&t=001750<p>Maar ik zou zeggen: leg dit probleem eens bij Humax voor. Ik ben donders benieuwd wat ze hierop antwoorden. Ik heb het niet gedaan omdat ik van te voren weet dat er alleen maar onbegrip op terug komt. Het is gewoon weer één van de vele ontwerp fouten in de zo geliefde Hummer.

Nu zul je zeggen: ontwerpfouten...? Welke dan..?

Wat dacht je hiervan: Stel je kijkt via de S-VHS uitgang naar je programma´s. Waarom..? Wel, juist om dat links-rechts probleem te omzeilen. Dan sluit je een 2e TV in je slaapkamer aan via de HF-UHF uitgang en wat zie je dan....? Een zwart-wit beeld. Geloof me, het is zo...!

Made in Korea. mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

CVBS beter dan RGB. Ik dacht net andersom... Je kleuren worden juist scherper. En bij de moderne televisies het beeld niet meer te verschuiven? dan ben je niet goed geinformeerd. (Bijna) elke nieuwe tv, vooral breedbeeld, hebben een soortement van scrollknop die je beeld zo bij de buren naar binnenschuift.....<p>Groeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

RGB is natuurlijk veel beter dan CVBS, maar lang niet iedereen heeft een moderne TV met zo´n vertical position regelaar. Ik tenminste niet.

Het probleem ligt alleen bij Humax, niet bij de TV.

Het is eigenlijk te gek om los te lopen dat ofschoon de oorzaak bij de ontvanger ligt, het d.m.v. van een regelaar aan de TV moet worden gekorrigeerd.

Trouwens, ik vind op mijn TV het CVBS beeld veel frisser en optisch zelfs scherper. Dit komt omdat op het CVBS signaal in de TV z.g "peaking" wordt toegepast. Hierdoor worden de contouren scherper. Deze techniek wordt niet op het RGB signaal losgelaten omdat hier de bandbreedte toch al voorhanden is en een goede resolutie biedt.<p>Fred smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die LD, natuurlijk heb je gelijk en dat zei ik in het begin van mijn laatste posting ook. RGB is altijd beter. Nu is de kam-filter techniek van de TV´s dermate goed geworden, dat het weer terugwinnen van RGB uit CVBS bijzonder goed is geworden. Als ik mijn TV op RGB zet, ontstaat er een groene waas over het gehele beeld, wat mij mateloos irreteerd. Als ik heen en weer schakel van RGB naar CVBS, dan is op mijn TV het beeld kwa kleur gewoon beter.

Nu wil ik nog even iets kwijt: Als de TV produktie in RGB opgenomen is, dat heet dan "komponenten", (Y, R-Y, B-Y) of tegenwoordig in Digi-Beta (digitale componenten met een compressie van 1:2) en als de weg door de TV-zender dit formaat van ingang tot zenderuitgang aanhoudt en het dan in MPEG 2 decodeerd en naar de satelliet stuurt, dan pas heb je echte goede RGB kwaliteit aan de uitgang van je ontvanger. Als er ook maar ergens in de zenderweg een konversie heeft plaats gevonden van komponenten naar PAL en weer terug, dan is de RGB kwaliteit verloren gegaan. Dit helaas komt maar al te vaak voor.<p>Groeten, Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...