Ga naar inhoud


Verkeerde Loader in Humax Heluppp


Gast RvanH

Aanbevolen berichten

Hoi,<p>Ik had hier een hummie waar de loader uit was.

Na de chip te hebben geprogt bleek er de verkeerde loader in te zitten zit nu een L2.07 loader in.

Maar er had een H1.37 loader in.

Is het mogelijk om toch die H1.37 loader er in te krijgen.

Nu krijg ik E-ID.

Ik heb eens gelezen dat je iets met de firm moet doen, maar kan er niks meer over vinden.<p>Bye

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ahj, lekker probleem. Als je doos al niet deffinitief beschadigd is, is er nog wel een mogelijkheid om 'h terug te brengen naar een goede loader, op humaxsupport, vind je een oplossing voor dit probleem. Bedenk wel dat deze oplossing nogal wat risico's met zich meebrengt. Wordt vaak omschreven al "Z"board.<p>

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<p>Een Z board werkt alleen met loader H208 en niet met de oude humax H1.xx L1.xx

De humax is niet kaduuk, want dan haal ik de eprom er weer uit en prog em handmatig, dan doet die het weer.

Alleen ik heb geen zin om er die weer af te halen als het ook software matig kan.

En het moet kunnen alleen ik weet niet meer hoe.<p>Bye Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ooit geschreven door The Gizmo en had ik hier nog bewaard. Je hebt wel een tweede werkende Humax nodig. Weet niet of het werkt want heb het zelf nog niet uitgetest.<p>1) Verbind beide receivers dmv een RS232 kabel (serieel)

2) Zet de correcte (werkende) receiver aan,

3) Ga naar Installation, Status en STB Status,

4) Druk achtereenvolgens op de volgende toetsen van de AB: rood, groen, geel, blauw en wit,

5) Hierna op: 1 voor transfer loader, 2 voor transfer firmware, 3 voor transfer menu settings en 4 voor transfer satellite settings,

6) Op de goede receiver verschijnt UP in het display,

7) Zet de defecte receiver aan de transfer begint automatisch,

8) Wanneer de transfer gereed is verschijnt End in de voormalige defecte receiver.<p>

Succes,

exDumber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit ook een optie voor de nieuwe 5400Z Hummies? Betekent dit dan ook dat een Z-Board helemaal niet meer nodig is, zolang je maar een "goede" Hummie met Loader 2.08 hebt?<p>[ 08-02-2002: Bericht gewijzigd door: RiTch ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderwerp gestart door TeeBee:

[QB]@HobbyMan<p>Ha TeeBee.<p>Wat jij daar vertelt is technisch onmogelijk. Een ontvanger waar loader L207 in zit maar eigenlijk een H13x type is kan NOOOOOOOOIT meer booten. Ook niet heel even!!! Er zit namelijk een volledig ander mainboard is. Een op die manier geprogrammeerde humax geeft geen kick mee!<p>

Klopt helemaal wat je zegt.

Het was een L1.37 of L2.08 MK2 tuner.

Maar ik weet niet wat er als loader in heeft gezeten.

Het prob was dat men er de verkeerde firm er heeft in gezet en dus was de loader weg.

Het is een MK2 tuner, oude humax dus.

Vervolgens de chip eruit gehaald en die handmatig geprogt met een L1.37 loader ik wist immers niet wat erin zat.

Nu boot de humax wel maar precies wat ik dacht hij boot met L.37 maar verder doet die niks en krijg een error melding.

Dus ben ik er vanuitgegaan dat er een L2.08 in zat.

Dus ik heb me vergist bij de vraag stelling van de loader.

Maar er kan meer mee zijn gebeurt dan wat men mijn verteld.

Het is immers niet mijn eigen hummie, maar probeer gewoon iemand te helpen.

Maar nu weet ik nog niet wat er in zat aan loader.<p>De enige oplossing die er is, is het herprogrammeren met een flash board of Z-Board.<p>Nu heb ik geen flasboard dus ik moet wel de flash chip eruit halen.

Een Z-board heb ik wel maar werkt alleen met een Humax Z.

Er zal wel iets aan het Z-board aangepast moeten worden zodat het wel werkt maar daar weet ik verder niks van.

Dus info is welkom.<p>Aangezien je het voor elkaar gekregen hebt bovenstaande humax verkeerd te programmeren zou ik geen risiko nemen en het door iemand laten doen die er verstand van heeft.<p>Nou ik heb em niet gesloopt.

En iemand met meer verstand ervan, WIE...

We kunnen de Flash toch gewoon opnieuw proggen met de goede soft.

Dat doen we ook met een gesloopte humax-z, die men heeft verklalt met z-board en zich niet meer laat proggen met een loader.<p>Maar goed, hier is immers board waar we allemaal van leren en kunnen leren.

Ik kom er hoppelijk wel aan uit, alles is te fixen, maar info is altijd welkom.<p>Bye Greetings,

HobbyMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TeeBee.<p>Bedankt voor de info, dat was net het stukje wat ik nog miste.

Hier hebben een paar mensen teminste wat aan die iets verder gaan.

Maar om even terug te komen op de Humax.

De Humax Boot niet meer, maar dat is geen probleem.

We halen de flash er wel weer af voor de 3e keer en prog deze even handmatig, zodat in nu wel de juiste loader inzit.

We zullen dan eens kijken of het dan wel lukt om de goede soft er in te zetten en eens te kijken of die dan wel doorstart.

Maar als ik zover ben en er toch nog iets niet wil lukken laat ik het je weten.<p>Thanks HobbyMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...