Ga naar inhoud

Computer start vanzelf op na uitzetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik mijn computer( zelfbouw: Asus P5GD1 3,4 MHZ P4, 1 GiG mem, Ser ata schijf, Windows XP met SP1 en SP2) uitzet dan sluit hij netjes af. maar sinds een paar weken gaat hij dan spontaan vanzelf weer aan na ongeveer 5 a 10 sec of soms metteen en begint weer op te starten. Ik kan hem alleen uitlaten door de voeding na het afsluiten gauw uit te zetten. Kent iemand dit probleem en weet iemand waar het door veroorzaakt wordt??

Alvast bedankt voor de hulp,

Groeten,

Marc. confused.gifconfused.gifkweetniet.gif

Geplaatst:

Je zou een biosupdate kunnen proberen.. http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P5GD1

Mocht je een netwerkkaart gebruiken, dan zou je ook kunnen controleren of wake on lan(wol) wel uitstaat.

Het zou dan namelijk kunnen dat je pc een signaal krijgt om aan te gaan via je netwerkkaart.

Wel typisch dat het bijna altijd Asus gebruikers zijn die zelf opstartende moederborden hebben.

Geplaatst:

Zelfde probleem heb ik gehad en eigenlijk nog steeds maar weet wel waar het door komt.

Modem driver.

Ik heb een extern E-tech 56K Bullet modem en WinXP ziet die vanzelf maar blijkbaar met de verkeerde of niet goed werkende drivers.

Ik heb geprobeerd de WinXP drivers te verwijderen en de driver van E-tech te installeren maar elke keer installeerd Win de XP driver.

Wat ik nu doet is het modem uit te schakelen als ik het niet gebruikt, en dat doe ik alleen bij internet bankieren en faxen met Winfax, maar als ik wil faxen of bankieren dan schakel ik hem in.

Ik hoop dat dit een indicatie geeft waar je het kan zoeken.

Succes

Geplaatst:

Misschien heeft dit iets te maken met wake-on-ring of hoe het ook heet?

Volgens mij bestond er namelijk ook iets vergelijkbaars als WOL voor binnenkomende telefoonsignalen(via modem dus), maar het kan ook zijn dat ik me vergis hoor.

Geplaatst:

Kijk eens in de bios of de Wake-up-on-LAN niet toevallig staat aangevinkt.

(bedoelde je deze Maze? grin.gif) dit had mijn PC s'nachts dat hij op eens aansloeg, toen ik deze had afgevinkt was het probleem voorbij. Dit is natuurlijk alleen als je een netwerkkabel in je netwerkkaart hebt.

succes,

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:

Nee ik bedoelde echt wake-on-ring of wakeup on ring..

Sommige moederborden ondersteunen het opstarten van je pc als je gebeld wordt.

Zelf alleen geen ervaring mee...

Dat van Wake On Lan had ik 2 berichten terug al aangegeven

Geplaatst:

zelf heb ik een p5ad2 deluxe en ik had hetzelfde probleem

ik heb die vraag hier toen ook gesteld

p5ad2

• 2 weken later...
Geplaatst:

Had het zelfde met ASUS P5AD2-E PREMIUM,

ook wake on lan uit gezet in bios, maar hielp niet

pas toen ik de lan kabel eruit had was t probleem opgelost,

mijn oplossing was : een router tussen t adsl modem en de pc en toen was t opgelost. vraag me niet waarom want daar heb ik geen verklaring voor. het leek wel toen de pc rechtstreeks aan t modem zat of er toch een sterke puls hem aanzette, bij asus en de groothandel waar ik dit Board gekocht had hadden ze hier ook nog nooit van gehoord,

gr Vin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen