Ga naar inhoud


no/bad signal na upload


RobinHood

Aanbevolen berichten

Heb hier een 5400 waar loader L2.07 loader in zat.

App had probleem, kwam lock of zoiets in display, geen functie meer. Ook kwam er een foutmelding, na die "lock". Ik dacht e-id.

Ik heb per ongeluk de losse H2.08 loader en daarna de S0016 bestandje er over gedaan en toen een patch. Hetzelfde dus als bij een nieuwe Z.

Alles liep goed, alleen geeft hij No or bad signal, geen ontvangst meer. Herkent iemand dit?

Zap iki over de kanalen, dan heb je soms op enige kanalen wel beeld, maar er zit geen logica in. Dan is het die pakket, dan weer een ander transponder die het wel doet.

Thankx allot<p>[ 12-02-2002: Bericht gewijzigd door: ben ]</p>

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het wordt nog gekker. Op National Geographic heb ik een ander programma, nl Puls, die ook beeld geeft zonder cam en kaart . Een FTA zender dus. (volgens mij Pools, maar ik heb geen audio).Kan het zijn dat er nu verkeerde soft in vergelijking tot de tuner aanwezig is?. Is er geen totale reset mogelijk en hoe zou ik eerst de originele 2.07 er weer in kunnen krijgen. Heb de truuk met twee tuners al uitgehaald, maar het probleem blijft hetzelfde. Alles is wel keurig netjes over gegaan trouwens.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is inderdaad wat je krijgt als er een verkeerde loader in zit.

Heb er hier ook zo eentje op de werkbank gehad. Zelfde fenomeen. <p>Openschroeven, kijken welke tuner er in zit en de correcte loader inladen.<p>Probleem zou dan moeten weg zijn.<p>CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt niet, er zit geen patch in, maar normale software. Ik denk dat het volgende gebeurd is. Ik heg een MK 2 tunertje erin zitten, als je dan op de Humax site kijkt, dan hoort daar een system ID bij :0016.0200. Waarschijnlijk zat er een L.2.07

loader in. Kan ik door er achtereenvolgens de losse loader en daarna de applicatie soft er over te gooien, de system ID veranderd hebben.?(Z-soft!)

Ik zie nl nergens de combinatie MK2 tuner en system ID 0600.

Volgens mij moet ik er voor zorgen dat ik weer de L 2.07 erin krijg. Zit nu weer H 2.07 in.Maar dus geen signaal.

Heb ik gelijk dat er ongeveer een jaartje terug L.207 als loader gebruikt werd?

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als een bus.

Je zal wel het probleem hebben dat als je er de correcte loader probeert in te laden dat die een foutmelding zal geven. Beveiligingscheck op de system ID.<p>De manier om dit toch gedaan te krijgen is door manuele aanpassing in de header van de juiste HDF file toch de verkeerde ID in te zetten.

Van deze moet je dan de checksum aanpassen.<p>Eens je deze aangepaste HDF file hebt ingeladen zal je weer beeld hebben.<p>Dan rest enkel nog dat de system ID verkeerd staat en dat volgende upgrades dus ook niet gaan lukken. Voor het aanpassen van de system ID heeft TeeBee een tool. Ik mag hem niet doorgeven, maar normaag gezien kan je die rechtstreeks bij hem krijgen.<p>Lees ook eens wat terug in het forum, zowat een maand of twee geleden had hier iemand anders hetzelfde probleem. Daar vindt je ook een beschrijving van hoe één en ander moet.<p>CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met jouw woorden te spreken redneck; klopt als een bus. Ik ben wel blij dat er tenminste iemand is die begrijpt wat er hier aan de hand is.

Dat is tenminste duidelijk. Toen dit al een keer eerder gebeurd is, heb ik hem opgestuurd. Hij is toen naar Duitsland gegaan voor een nieuwe Flash.

Dat kan niet zonder Romboard.

Toch wil ik het eerst zelf proberen, op die manier die je beschrijft. Ik ga die oude postings even opzoeken. Bedankt voor je hulp!!!

Alle andere hulp is ook nog steeds welkom....

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opsturen is niet nodig hoor. Ik heb het hier zelf ook al gedaan. Daar had iemand de loader van het z-board in gezet, blijkbaar zit daar geen check op waardoor dit mogelijk wordt. Maar helaas, als dit gebeurd dan krijg je alle fenomenen die jij beschrijft.<p>Het is echt niet zo moeilijk om hem weer aan de praat te krijgen. Gewoon even volharden in de boosheid.<p>CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier ook het zelfde probleem

een kennis van mij had de hummi vast hangen deed niks meer ikzei help je wel even heb toen de z-firm per ongeluk erop gezet met loader H208 terwijl de hummi waarschijnlijk L208 was nu ook geen no or bad signal heb voorgaande gelezen maar snap er nog niet veel van wie kan me stap voor stap uitleg geven wat te doen alvast bedankt

VU+Ultimo 4K 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus ook de loader vd Z-board erop gezet.

Heb ook de vorige topics gevonden, ze zijn van 20 december. Volgens mij heb jij toen wat opgestuurd naar ene zekere Jhonny ... . Of heeft iemand anders hem wat gemaild.

Ik heb al een PM naar hem gestuurd, nog niets gehoord. Zal nog wel komen. Toch knap, dat men meer klaar krijgt dan de importeur himself.

Ga vanavond verder kleunen.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...