Ga naar inhoud


Geen beeld na patch


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de 2002c firmware in mijn humax 5400 geladen. Nu heb ik echter geen beeld meer (rode balk "AV no or bad signal".

Voor het patched stond de volgende firmware erin:

Hic 10106 met loader l.2.07 (0016.0200).

Ik heb de volgende zaken uitgevoerd:

1. Met wdn40ak de orginele firmware met loader geladen (HIC 10306-02 met loader l2.08).

2. Firmware hic 10306+cam2002cnl geladen.

3. Nieuwe settingslijst geladen.

4. Recente 3in1 file geladen op GW (met mastera2)<p>Als ik nu de humax aanzet (zonder aston module) dan krijg ik geen beeld(rode balk). De GW heb ik in het irdetoslot zitten. Als ik de Astonmodule erin stop dan heb ik wel weer beeld. De GW werkt wel bij een kennis van mij die ook een 5400(allcam) heeft. Ik heb al veel postings gelezen maar kan geen oplossing vinden voor dit probleem. Wie kan mij helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor jullie tips zover !!<p>Op de GW had ik inderdaad de irseto (februari) geladen. Deze kaart werkt goed in de 5400(allcam) bij een kennis vam mij. Bij mij echter geen beeld (rode balk). Ik heb ook ergens inde postings gelezen dat je eerst de orginele firmware HIC10110-xx moet laden. Maar anderen spreken dat weer tegen. Heeft dat er toch iets mee te maken ?

Ik was bovendien in de veronderstelling dat ik de aston module met deze patch niet meer nodig zou hebben en dus nog maar 1 GW (in h5400 irdeto slot)gebruik voor zowel irdeto als seca, viacces enz.

Wat doe ik fout ? Dit is de eerste keer dat ik mij hummie met nieuwe firmware geladen heb. Ik ben dus (nog) maar een beginner!

Wie heeft een tip ?<p> mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok erop dat in je nieuwe settings iets verkeerds staat mbt disecq-instellingen (probeer eens te wijzigen A in B of B in A).

En waarom blijft iedereen zo hardnekkig in de mythe geloven dat eerst die originle software moet geladen worden??? De patchsoftware is volledig en bevat alles. Ze overschrijft die org. software dan ook volledig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment nog geen Fun/Silver card. Die ga ik dan maar eens bestellen. Heb toch echt ergens in dit forum gelezen dat het ook met een GW moet werken, echter met minder providers.

blush.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Madmax4

Ik denk dat ik al weet wat jij gelezen hebt.

Volgens mij ben je in de war met de Aston Cam 1.03 en 1.05, daar waar er in de 1.05 16 providers (Seca op GW) kunnen, gaan er op de 1.03 maar 8.

Is dat ongeveer wat je gelezen had??? confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

LD,<p>Totnu toe heeft mijn hummie altijd gefunctioneerd op de orginele firmware. Daarbij gebruikte ik 1 kaart (jupiter1) voor irdeto en 1 GW in de Astonmodule voor SECA.

Nu ik de 2002c firmware in mijn hummie heb geladen, heb ik geprobeerd om zonder Astonmodule in slot2, toch ontvangst te krijgen middels 1 GW in slot 1 (allcam toch ?). Daartoe heb ik op de GW eerste een 3in1 febr. voor GW geladen. Volgens de site van Duwgati (in samenvatting) moet dit ook werken. In de h5400 cam krijg ik op geen enkel kanaal beeld. Daarna een irseto file (satkoos) op de GW geladen. Nog steeds geen beeld. Daarna de oude jupiter (Irdeto) in de h5400 cam gedaan, de astonmodule met GW(seca) in weer in slot 2 en alle kanalen werken weer.

Maar daar schiet ik eigenlijk niet veel meer op. Met deze patch zou ik graag met 1 kaart willen werken. Blijkbaar gaat dit bij mij niet goed met een GW. Ik heb al een fun en silver besteld om verder te experimenteren.<p>Hopelijk is mijn probleem enigszins duidelijk.

Ik doe waarschijnlijk iets fout met het laden van de GW. Dit heb ik gedaan met Chipcat en master2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...