Gast Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 Ik heb hier een CF-card van 256mb en wil deze gebruiken in mijn dreambox(als hdd). Deze wordt herkent en kan ik ook formateren. Maar als ik er iets opzet (ongeveer 13mb) dan kan hij plots geen mappen meer maken (ook geen files). Nu denk ik dat het max aantal files 256 is bereikt. Dit zie ik als ik een controle doe. Is dit nu hardwarematig bepaald of ligt het aan het formateren? En is dit te omzeilen? Ik hoop dat dit topic hier op zijn plaats staat en niet dat het bij dreambox moet staan.
frozen-sky Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 Lijkt me sterk. Heb vele duizenden files op een CF gezet, in ext2/3. Misschien eerste even de eerste secoren helemaal verwijderen. Zit soms nare rotzooi op bij levering van die dingen. Hoe doe je dat? dd if=/dev/zero of=/dev/whateverjeflashdiskis count=100 (bij mij zou het dd if=/dev/zero of=/dev/sdb count=100 zijn) Wees er zeker van dat je de goede device file gebruikt, anders kan je misschien andere data verwijderen en dat zal niet de bedoeling zijn. Daarna met fdisk en mkfs.ext3 nieuwe partities en filesystem maken. (bij mij) fdisk /dev/sdb mkfs.ext3 /dev/sdb1 Ik hoop dat je er wat aan hebt. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 Ik heb dit geprobeerd: dd if=/dev/zero of=/dev/ide/host0/bus/0/target0/lun0/disc bs= 512 count=100 En daarna mkfs.ext3 -m0 /devide/host0/bus0/target0/lun0/part1 Maar gaat ook niet. Ik moet toegeven dat er echt niets van ken. Ik krijg nog steeds de foutmeldingen: 553 could not create file 550 could not create directory 451 failure writing local file Bij controle staat er: /devide/host0/bus0/target0/lun0/part1: 13/256 files (0.0% non-contiguous), 4125/92719 blocks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen