johan vermeer Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 Al geruime tijd freezed de 6072 op de nederlandse kanalen(seca abo) Het is de standaard set zoals die verkocht wordt met 60 centimeter schotel. De kabel is iets meer dan 15 meter en de schotel is piekfijn afgeregeld. Toch te zwak signaal?? What to do ?? grt JV
spirit_rules Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 kan aan meerdere dingen liggen: -kabel -schotel te klein -lnb -uitrichten [color:"blue"] Spirit_rules [/color] ------------------------------------------------- Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430 Member van het Openfirmware Team
johan vermeer Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Geplaatst: 7 april 2005 schotel is prima gericht... kabel ok... Is freezen wel altijd het gevolg van te zwak signaal? grt jv
Zilverster Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 @johan vermeer, Gezien je bericht hieronder uit een ander draadje, krijg ik het idee dat je LNB wel eens defect zou kunnen zijn. Natuurlijk is het zo dat de diverse ontvangers en software andere en verschillende uitslag geven en/of kortsluiting in de plug of kabel. ------------------------------------------>>>>>>>>>>>>>>> signaal meter. #851523 - 07/04/2005 17:29 Bewerken Antwoord Citaat Snel antwoord Hoi, Ik krijg nog wel eens de 6072 en de 6073 in mijn handen en iedere keer blijkt(bij dierse software versies en de legale) de signaal sterkte meter geen uitslag te geven.Wat moet ik doen om daar leven in te krijgen?? grt JV -------------------------------------<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
guykers Geplaatst: 7 april 2005 Geplaatst: 7 april 2005 vermoed toch dat er ergens een aderbreuk van de binnenkabel is. Of dat de binnenkabel niet ver genoeg uitsteekt. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
johan vermeer Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Geplaatst: 8 april 2005 citaat: @johan vermeer, Gezien je bericht hieronder uit een ander draadje, krijg ik het idee dat je LNB wel eens defect zou kunnen zijn. Natuurlijk is het zo dat de diverse ontvangers en software andere en verschillende uitslag geven en/of kortsluiting in de plug of kabel. Vreemd want op een analoge ontvanger heb ik gewoon strak beeld.Dus hoe kan de LNB dan stuk zijn.Het enige vreemde wat ik bij het installeren vond is dat ik moeilijk de polarisatie nulpunten vond.Ook was er wel een behoorlijk verschil in veldsterkte tussen verticaal en horizontaal op de satfinder.Maar dit komt wel meer voor dacht ik... Grt JV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen