Koen B Geplaatst: 9 april 2005 Geplaatst: 9 april 2005 Mijn tv'tje heeft wat kuren. Sinds gisteren heb ik allemaal horizontale ribbels op mijn beeldscherm, die mij nog het meeste doen denken aan de Bibendum-mannetjes (zie afbeelding). Het probleem is het ergst bovenaan het scherm. Het treedt op alle presets op met alle soorten bronsignalen (video, sat, analoge kabel). Het probleem is het ergst als ik van preset wissel, dan wordt het beeld zwart-wit en danst even hevig op en neer vooraleer het zich stabiliseert met het Bibendum-effect bovenaan. Sat en kabel weergeven lukt nog redelijk, maar het is veel erger als ik een videoband probeer af te spelen of het menubeeld van de video oproep. Met het menubeeld van de satontvanger heeft de tv echter geen extra problemen. Ik heb hier een elektrisch vuurtje aanstaan en als ik dat aan en uit zet veroorzaakt dat (door de spanningswisseling, neem ik aan) soms (maar niet altijd) hetzelfde effect als een presetwisseling. Het tv'tje is meer dan tien jaar oud en mijn technische kennis is nul. Ik zal wel een nieuw moeten kopen, neem ik aan? Weet iemand wat hier eigenlijk aan de hand is? Ten overvloede wil ik hier nog iets aan toevoegen dat er waarschijnlijk niets mee te maken heeft. Gisteren bij het scannen van Digital+ en Sky Italia kwam ik op een frequentie terecht waar ik geen ontvangst kreeg, maar de OSD van de ontvanger werd er plots in de hoogte uitgerokken en het beeld sprong op zwart-wit. Schakelde ik naar de volgende preset op de satontvanger verdween het effect na een seconde of wat. Ik hoop dat dit de tv niet beschadigd heeft? Hieronder: knappe jongen Bibendum. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Gast Geplaatst: 9 april 2005 Geplaatst: 9 april 2005 Dit lijkt mij het effect van een kapotte beeldbuis. Mvg Tiger
FNONAMUS Geplaatst: 10 april 2005 Geplaatst: 10 april 2005 Citaat: Dit lijkt mij het effect van een kapotte beeldbuis. Mvg Tiger Goed idee, dus probeer even wat een andere (draagbare) TV doet. Todays dummy is tomorrows expert!
percies Geplaatst: 10 april 2005 Geplaatst: 10 april 2005 Je vertelt er niet bij welk merk/type. Jouw omschrijving doet mij denken aan een philips/aristona/erres TV (cp90/110?) met lekke elko's.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen