Ga naar inhoud


Signaalsterke Humax ?


Gast

Aanbevolen berichten

Heb net mijn Sirius 78cm (Triax) tegen de muur gehangen, en mijn humax aangesloten. Krijg maximaal signaal STERKE 68% en KWALITEIT 79%

Is hier niet meer uit te halen?<p>Wel lastig afstellen, vooral als je een instabiele beugel hebt. Ga zo nog even een andere halen met een vierkante plaat tegen de muur! Misschien is het met die beugel iets makkelijker afstellen omdat de beugel die ik nu heb meebeweegt als je aan de schotel draaid..

Link naar reactie
Delen op andere sites


De signaalsterkte is niet echt relevant. Op dezelfde schotel geven alle hummies andere waarden. De kwaliteit daar gaat het om. Dit moet op de Astra, Nederlandse zenders zeker 80% kunnen zijn. Overigens heb je al bij een veel lager percentage prima beeld.<p>Succes met je nieuwe steun.<p>Beltwalker

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Begrijp dus dat je hem eerst grof moet uilijnen op de Hotbird met een monoblock, en dan moet zorgen dat je op Ned 1 of 2 80% signaal kwaliteit krijgt.. smile.gif" border="0 <p>OK... ga ik proberen als ik de nieuwe beugel eraan zet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hier met mijn 80 cm Triax en dubbele LNB en daartussen nog eens 50 meter kabel 98% kwaliteit op astra. Als er iets bewolking is zakt de waarde. Ik heb hem gericht met eerst een analoge ontvanger en daarna digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jochie<p>Vind ik echt knap. Krijg hem met de Triax 78cm en een MBF21 monoblock op kwaliteit 80% op de hotbird, en dan ligt de astra automatisch iets lager bij mij... ligt dit eraan dat de LNB niet centraal in het midden staat zoals je hebt als je één LNB gebruikt??<p>Of moet je de schotel afstellen op max. kwaliteit op de astra en dan zien wat er op de hotbird overblijft?? <p>Ik heb hem dus max. op de hotbird uitgericht.. aannemend dat hij dan ook de maximale waarde op de astra heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Onderwerp gestart door utilman:

<strong>@jochie

 

Heb je een monoblock of 2 losse LNB's ??</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sorry, 98% was soms zelfs te laag. Ik heb op astra laatst 100% gehad. En ik heb er 50 kabel tussen zitten(deze is niet van gamma kwaliteit) en een Spaun diseq switch.

 

In de schotel heb ik 2 lossen MTI Gold LNB's hangen en ik maak gebruik van een originele triax bevestiging voor de LNB's.

Ik heb dus naar mijn mening niet gekozen voor rommel omdat dit uiteindelijk kan leiden tot problemen.

 

Ik heb de schotel eerst en volgens mij alleen uitgericht op Astra.

Op Hotbird zit ik ook ruim boven de 90 %.

Let wel dat ik in Nice zuid frankrijk woon. Misschien maakt dit verschil uit.

Momenteel heb ik op TMF weer 100% kwaliteit en op multivision 75% beide met een signal level van 47%. Verder hangen er momenteel wat wolken voor.

 

Let wel op dat beide lnb's iets gedraaid in de houder moeten zitten en dus niet kaarsrecht.

Ook viel me op dat de houder zo is gemaakt dat de ene lnb iets hoger zit dan de ander. Ik ben benieuwd hoe dat met monoblocs wordt opgelost.

 

<small>[ 27-02-2002, 18:20: Bericht gewijzigd door: jochie ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...