Ga naar inhoud


Topfield 5510PVR - af en toe mededeling Geen Kaart


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum en heb geprobeerd het onderstaande probleem op dit forum op te sporen, echter zonder resultaat.

Vorige week een 5510PVR gekocht met Mediaguard + originele C+ kaart.

Als 2e cam (ik hoop dat dit de juiste benaming is) een Irdeto module met een pas geleden omgewisselde Irdeto2 card.

Via een Quatro LNB tuner 1 en 2 aangesloten. Een derde aansluiting gebruik ik voor een Nokia 9500S (al 6 jaar in gebruik) met Irdeto2 kaart. De laatst genoemde kaart zit dus ook in de 5510.

Alles functioneert in principe perfect zoals twee zendingen tegelijk opnemen en naar een derde gecodeerde kijken.

Diverse gecodeerde zendingen opgenomen en via een kopie gedecodeerd. Werkt ook prima.

Signaal - kwaliteit is 74% - 99%.

Nu echter het probleem waarbij ik niet kan bepalen of het probleem ontvanger, cam of kaart gerelateerd is.

Een opgenomen gecodeerde zending of kopie afspelen gaat perfect maar als ik dan terug ga naar de gecodeerde live zendingen krijg ik de melding "Geen kaart". Soms komt het beeld na enkele seconden wel weer terug maar meestal blijft het weg. Dit zowel op tuner 1 als 2.

Nadat ik een van beide cam`s even eruit haal en daarna weer terug duw heb ik weer beeld.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat het probleem zit in de combinatie van de twee cams die decoderen eigenlijk het zelfde programma

 

 

En dan weet je tuner geen keuze te maken tussen je Cams

 

Kijk eens of je het probleem nog hebt als je maar een cam in je tuner heb

overigens hij gebruikt toch maar een cam tijdens opnemen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier even getest ook met de 5510 i.c.m een mediaguard cam.

Ik kreeg geen meldingen.

Ook al vind ik de 5510 beter draaien met een aston 1.07 (2.02), ik denk eerder dat het idd de combinatie is zoals Sigma zegt.

Normaal draait de mediaguard cam in de 5000 die boven staat, ik hoor mijn dochter er ook niet over dat er meldingen zijn.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk dat het probleem zit in de combinatie van de twee cams die decoderen eigenlijk het zelfde programma


En dan weet je tuner geen keuze te maken tussen je Cams

Kijk eens of je het probleem nog hebt als je maar een cam in je tuner heb
overigens hij gebruikt toch maar een cam tijdens opnemen


Sigma,
Bedankt voor het heldere en nuttige antwoord want het feit dat ik tegelijkertijd twee SmartCards in de reiceiver gebruikte was de oorzaak van het probleem. Nadat ik de Irdeto2 SmartCard had verwijderd was het probleem opgelost. Ik was in de veronderstelling dat ik bij gebruik van twee tuners ook twee SmartCards diende te gebruiken maar het schijnt dat twee signalen vanuit een LNB voldoende zijn.
Maar goed, ik leer er weer van.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...