jacobus Geplaatst: 10 april 2005 Geplaatst: 10 april 2005 Werkt het als ik het uitgaande signaal van een usb (ADSL) modem via een usb-hubje naar 2 pc´s stuur? Dus gewoon het uitgaande signaal splitsen?
Gast Geplaatst: 10 april 2005 Geplaatst: 10 april 2005 Nee dat werkt niet.. Een usb Hub is alleen maar voor 1 pc-> meerdere apparaten, niet voor 1 apparaat-> meerdere pc's. Je hebt 2 mogelijkheden om toch internet te delen via usb modem: 1. Andere modem aanschaffen 2. 1 computer via de andere computer(met usb modem) op internet laten gaan (via bijvoorbeeld netwerkkaarten) De computer met usb modem moet dan alleen wel aanstaan mocht de andere willen internetten.
Newbie Geplaatst: 10 april 2005 Geplaatst: 10 april 2005 Je kan ook een router nemen die zelf op ADSL kan inbellen. Een vriend heeft dat, geen gehannes met modem instellingen, 1x alles opgeven, zodra je de kabel aansluit heb je verbinding, ook al formateer je de pc of heb je een nieuwe pc, geen instellingen nodig op de pc. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
jacobus Geplaatst: 11 april 2005 Auteur Geplaatst: 11 april 2005 Ik was er al bang voor. Ik heb nu via een crosscable het internet aangesloten, maar dan moet ik altijd beide pc´s aan hebben staan, om op de 2e internet te hebben. Daarom zocht ik n tijdelijke simpele oplossing. Misschien over n tijdje n draadloos netwerkje. In ieder geval bedankt.
Gast Geplaatst: 11 april 2005 Geplaatst: 11 april 2005 Je zou eens op marktplaats kunnen kijken naar een 2e-hands ethernet speedtouch modem of iets dergelijks. Er zijn genoeg oude modems te koop.(voor 30 euro ofzo) Wel eentje uitzoeken met ingebouwde router en meerdere uitgangen(bv 510 multiuser), anders moet je er weer los een router en/of switch bijkopen. tussen haakjes: uit eigen ervaring blijkt de router in een speedtouch 510 niet te werken met versatel family.
jacobus Geplaatst: 12 april 2005 Auteur Geplaatst: 12 april 2005 Ik heb dit netwerkej maar tijdelijk nodig, heb het als gezegd opgelost met een crosscable. Maar nu heb ik weer een probleem: het uitwisslen van bestanden tuseen de 2 pc's werkt perfect. Internet op de "slave"in eerste instantie ook. Maar gister was plotseling mijn internet verbinding op de main PC foetsie. Opnieuw geinstalleerd, en het werkte weer. Maar op de "slave" krijg ik geen internet meer. Heb al vanalles geprobeerd, ook de wizard opnieuw gedraaid, maar geen internet op de 2e PC. Filesharing werkt echter in beide richtingen prima. Heb opnieuw een vinkje gezet bij "andere computers mogen via deze computer verbing maken met het internet". Echter geen resultaat. Wie weet raadt_
Gast Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 Op de 'slave' moeten de gateway en dns server naar het ip adres van de internetpc wijzen. Je kunt ook eventueel proberen of het wel werkt wanneer je de dns identiek instelt aan die de internetpc van je provider krijgt. Met filesharing bedoel je trouwens internet filesharing, of gewoon bestanden delen of je crosscable?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen