Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik moet een linux pc omzetten naar XP maar eerst moet ik alle wav files backuppen om later weer op de pc te zetten.

Echter wilt het niet lukken. OP de debian distro wat op die pc staat is geen ifconfig te vinden dus geen netwerk.

Het netwerk is wel te vinden als ik de pc met een bootcd van knoppix opstart maar ik vind me eigen pc machien niet. Probeer ik op mij eigen pc naar de linux pc te verbinden dan wordt de toegang geweigerd. Ook zonder firewall.

Ik heb met de knoppix cd geprobeerd om een ntfs drive te mounten met (ik geloof) ntfs captive maar dan vind dit progje enkele drivers niet ext2fs en ntoskernel.sys waardoor ik wel in de ntfs drive kan kijken en van deze drive ook betsanden eraf kan halen. andersom echter niet en dat is juist wat ik moet..

wie weet een oplossing?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Wat volgens mij 't beste is als er geen netwerkmogeljkheden zijn is...

De computer opstarten onder debian, je mount er een usb-pennetje op en kopieer hier de files naartoe die je wil bewaren.

Of:

Je boot de computer aan de hand van een recent knoppix cd-tje...je plugt een usb-stickje in...er verschijnt nu een ikoontje op je desktop van de nieuw gevonden hardware...hier verander je de permissies van lezen naar schrijven(klik je rechts op 't net verschenen ikoontje en zet de permisssies op write)...daarna sleep je de gewenste files die je wil bewaren naar 't ikoontje toe...klaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen