Ga naar inhoud


AIk ben in bezit van HUMAX5400 Rotor D


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben in bezit van HUMAX5400 Rotor DiSEqC 1.2 Schotel 80 Cm (Huismerk van Hunen) en Universeel LNB. Ik heb een buis waterpas bevestigt.Volgens installatie handleiding van de Rotor staat voor Elevatie in Helmond 39. Deze waarde moet op de rotor worden ingesteld. Voor de schotelinstelling: Formule is Graden Schotel Elevatie hoek = P - (39 -30). (In de handleiding staat P = aantal graden voor schotelhoogte vastgesteld door fabrikant. Wat hiermee bedoelt wordt weet ik niet) Niettemin heb ik voor P 37 aangehouden zoals ook in voorbeeld werd genoemd dan kom ik uit op waarde 28. Bij deze instelling staat de schotel onder een helling die ik verder nergens zie (Ooievaarsnest ?!) . Signaal sterke staat op 36 en Kwaliteit op 0 en blijft 0 wat ik ook doe. Schotel draait wel dus dit is zo beetje het enige wat werkt. Heb Rotor laten draaien naar 14.2 (19.2 -5) vervolgens bouten los en draaien maar. Wat doe ik verkeerd. Denk niet dat ik niet gezocht heb maar op diverse Satellite sites heb ik niets gevonden waar ik wat aan heb.

 

Voor de reageerders alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten Geert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...