Gast Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Hi, achter mijn switch heb ik een stukje kabel van 70 meter liggen voor deze bij de reciever aankomt. Dit is geen super kabel en der zit bijna 10% verlies op. Dit heb ik getest door gelijk na de switch te testen met de reciever. Van de lnb's naar de switch zit koka 799, dus dat is goed ( neem ik aan ). Nu is het een beetje duur om ff een 70 meter koka 799 te halen omdat ze daar hier in de buurt allemaal dik geld voor vragen. Nu kwam ik op een site een Amplifier IN-LINE +18DB tegen voor € 5,30. Nu vroeg ik me af of deze de 10% verschil kan opheffen.
Albert_H Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Voor dat geld zou ik het proberen. Het plaatsen van een versterker heeft meestal niet zoveel zin, maar, als het signaal achter de switch goed is kan een versterker helpen om de kabelverliezen op te heffen. Plaats de versterker wel bij de switch, dus aan het begin van de kabel. Daar is de signaal/ruis verhouding het beste. Aan het eind van die 70m zal de s/n verhouding wat slechter zijn. De versterker versterkt ook de ruis en zal het signaal aan het eind van de kabel wel sterker maken maar de s/n verhouding niet beter. Ik heb nog wel een versterker voor je liggen, maar het heen en weer sturen kost waarschijnlijk meer dan die € 5,30. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Neem aan dat mijn switch gewoon blijft werken met zo een ding der tussen.
Albert_H Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Dat verwacht ik wel. In heb zelf geen DiSEqC besturing lopen, maar de LNB besturing werkt er prima door, en daarbij moet ook 22KHz van de ontvanger naar de LNB. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 15 april 2005 Geplaatst: 15 april 2005 Da's precies waar die versterkers voor bedoeld zijn: Compenseren voor lange kabel.
Gast Geplaatst: 15 april 2005 Geplaatst: 15 april 2005 Citaat: Hi, achter mijn switch heb ik een stukje kabel van 70 meter liggen voor deze bij de reciever aankomt. Dit is geen super kabel en der zit bijna 10% verlies op. Dit heb ik getest door gelijk na de switch te testen met de reciever. Van de lnb's naar de switch zit koka 799, dus dat is goed ( neem ik aan ). Nu is het een beetje duur om ff een 70 meter koka 799 te halen omdat ze daar hier in de buurt allemaal dik geld voor vragen. Nu kwam ik op een site een Amplifier IN-LINE +18DB tegen voor € 5,30. Nu vroeg ik me af of deze de 10% verschil kan opheffen. Dan moet je de specificatie van je huidige kabel weten. Wat zijn de verliezen op de 100 meter. dB waarden mag je in dezelfde rangordes bij elkaar optellen of aftrekken. [een versterker van 18 dB versterkt het signaal 63.09 keer]
Gast Geplaatst: 15 april 2005 Geplaatst: 15 april 2005 Ik ga het gewoon testen, een 70 meter kabel is altijd duurder. En ik hoef maar net een paar % te winnen om die blokjes op sommige zenders weg te krijgen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen