Gast Geplaatst: 16 april 2005 Geplaatst: 16 april 2005 Hoi, Ik heb een server geinstalleerd en mijn ip vast laten zetten op de router. En een domeinnaam geregistreerd. Nu was ik even aan het klooien en ik tikte mijn domeinnaam in en toen kreeg ik het scherm van mijn router. Voor de goede orde Ik zit dus in een netwerk achter de router. Van daaruit typ ik www.voorbeeld.nl in. Klopt het dat ik dat scherm te zien krijg omdat ik in hetzelfde netwerk zit, en dat het niet van buitenaf zichtbaar is? Of heb ik nu mijn router opengezet?
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Bij mij is dat een instelling op de router, daar moet ik vertellen dat www.voorbeeld.nl op server 10.0.0.x staat. Misschien is de default instelling daar het ip nummer van de router zelf. Wat voor merk / type router gebruik je? Het zou een dns instelling moeten zijn.
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 moet je niet gewoon de router alle verkeer op poort 80 (voor HTTP) en/of poort 21 (FTP) laten "forwarden" naar de Server ? je router zou normaal het IP hebben dat je ISP je geeft (bijv. 129.25.452.10 en je Server een lokaal IP (dat je zelf gegeven hebt, of via DHCP door de router) dat er meestal uitziet als 192.0.0.101.
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Debian, Klopt Dat heb ik gedaan en een revrse nat. Alleen de dns instellingen zijn verwarrend voor me. Dns client Dns relay Er is maar hele gebrekkige info te vinden voor dat ding
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 wat is de output van ping www.voorbeeld.nl ? Dit zal het adres van je router zijn. Anders is ie niet te vinden op het internet. dus als je daar heen gaat is het ook niet vreemd dat je het scherm van je router krijgt. En je router zal wel een portforwarding hebben op poort 80 en / of 21 voor connecties die van buitenaf komen.
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Het draait nu. Het is lastig als je niemand(vertrouwd) kan vragen even te testen. Ik heb nu alleen een ander probleem. Als ik de firewall aanzet kan ik niet meer internetten. Ik denk dat ik per abuis een poort verwijderd heb wat niet had gemogen. Ik ga maar eens zoeken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen