Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Nokia Dbox2 met Neutrino en op zich werkt dat ding prima. Als ik het geluid vanaf de SCART aftap (gaat eerst naar de TV en die stuurt het naar de receiver) heb ik overal prima geluid. Bij sommige kanalen heb ik dan wel een sync probleem. Het gekke is dat dat soms te verhelpen is door even naar een zender waar het geluid wél in sync is te schakelen en dan weer terug. Heel gek. Alsof ie een bepaalde setting kwijt is ofzo.

Ik dacht dus dat ik ergens gelezen had dat dat opgelost is als je een optische kabel gebruikt. Prima, ik dat ding aansluiten en op zich klinkt het wel wat harder en helderderder, maar ik heb a)het sync probleem nog steeds en b)een probleem erbij:

bij discovery en eurosport heb ik een soort digitale storing in het geluid. Het lijkt alsof het niet goed gesampled is, veel echo's enzo. Even heen en weer met een goede zender en het is weg. Analoog heb ik dit dus helemaal niet.

Is dit een bekend probleem? Is het oplosbaar? Hoe?

Geplaatst:

he daar heb ik ook last van, zal wel aan de image liggen want met de sagem is ie wel goed

Geplaatst:
Citaat:
he daar heb ik ook last van, zal wel aan de image liggen want met de sagem is ie wel goed

Dat vermoed ik ook want ik heb hetzelfde bij 2 dboxen gezien. Ik ga toch eens proberen een recentere image erop te kiepen. Kijken of dat werkt.

Wat gek dat niemand een verklaring dan wel oplossing heeft. Het lijkt met nl een bekend probleem.
Geplaatst:

Als ik op zoon zender sta en kies het geluidsspoor en ga ff naar mono en dan weer naar stereo is ie wel goed

Geplaatst:
Citaat:
Als ik op zoon zender sta en kies het geluidsspoor en ga ff naar mono en dan weer naar stereo is ie wel goed

Goede tip! Ik heb dit meteen als een macro in mijn Pronto geprogrammeerd. Toch zou ik graag horen hoe dit nou precies komt. Is het een hardware-issue of moet ik gewoon een andere image gaan gebruiken?
Geplaatst:

Ja ik heb er ook last van, ik zal de tip van oer4all opvolgen en kijken of het beter is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen