Ga naar inhoud


Wie helpt mij uit de brand?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax IRCI 5400 en heb een Humax monoblok LNB (een dubbele LNB dus) met 1 uitgang.

Ik krijg de "schele" linker LNB netjes op Astra maar de rechtse LNB niet op Hotbird. Volgens mij werkt de rechter LNB niet. Vermoedelijk maak ik een fout bij de instellingen op mijn ontvanger. Alles al geprobeerd. Mijn Hummie is overigens door onze bekende vriend gepatchd.

Dank dank dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@president:

 

Om jouw probleem op te lossen moet je op 2 zaken letten: 1) de juiste instellingen in de Humax en 2) het correct plaatsen van de monobloc in de schotel en het correct uitrichten er van.

 

1) instellingen in de Humax:

Ofwel laad je kant en klare settings voor Astra en Hotbird in de Humax (aangeraden) ofwel ga je na het uitrichten zelf de zenders manueel of automatisch inladen. Hoe dan ook moet je op volgende instellingen letten:

 

Menu - Installation - Service searching - 0000 - Antenna settings:

 

Antenna alternative: 1

Satellite name: Astra1

LNB frequentie: Universal

22Khz tone: Disabled

0/12 Volt Switch: Disabled

DiSeqC Input: Diseqc B

Motorised system: Disabled

 

Antenna alternative: 2

Satellite name: Hotbird

LNB frequentie: Universal

22Khz tone: Disabled

0/12 Volt Switch: Disabled

DiSeqC Input: Diseqc A

Motorised system: Disabled

 

1)monobloc en schotel:

We gaan er van uit dat je "in" de schotel kijkt; dan zie ook de "rug" van de monobloc. Deze wordt via de rechter LNB-hals op de arm geplaatst (ontvangst Hotbird);de linker LNB "hangt" dus links van de arm (ontvangst Astra).

 

>>>"Zoeken" van de satellieten zonder ingeladen zenders:

 

Ga naar Menu - Installation - Service searching - 0000 - Manual search - en vul de correcte gegevens van een bestaande (liefst vrije) zender in (natuurlijk de gegevens van een Astra zender wanneer antenna alternative op Astra staat): onderaan krijg je 2 gele balken zonder blauwe blokjes: "Zoek" de satelliet tot blauwe streepjes in de gele balken verschijnen en zorg er voor dat je het maximum krijgt op de onderste balk. Druk dan op OK om in te laden en kijk of je wel degelijk Astra zenders hebt binnengehaald (het is niet omdat je signaal had dat je op Astra zit: zenders op een andere satelliet kunnen dezelfde frequentie gebruiken...)

 

Wanneer je Astra wel degelijk gevonden hebt, dan moet je eveneens Hotbird op de andere LNB ontvangen!

 

>>>"Zoeken" van de satellieten met ingeladen zenders:

 

"zoek" de satelliet na de ontvanger op een zender geplaatst te hebben (vooraf kreeg je natuurlijk de melding "no or bad signal"). Zoek je Astra, kies dan een (liefst vrije) Astra zender. Waneer je beeld hebt op Astra, dan MOET je eveneens beeld hebben op Hotbird wanneer de instellingen in de Humax correct zijn zoals hierboven omschreven en wanneer je een Hotbird zender kiest.

 

Je kunt het uitrichten altijid verfijnen (wanneer je beeld hebt) door: Menu - Installation - Status - Signal detection: de onderste signaalbalk is de belangrijkste: richt de schotel verder uit zodat de onderste balk het meeste signaal geeft. Controleer nadien hetzelfde voor een zender op de andere satelliet.

 

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben!

 

Gerdy

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...