Ga naar inhoud


RGB: groen dominant


Gast

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk een verkeerde instelling in de tv of een slechte kwaliteit SCART. Probeer eens een andere kabel of een andere SCART=poort op je TV. Ik heb hetzelfde gehad met de Playstation 2. Het probleem was dat de SCART op de TV niet op RGB stond maar op CVBS. (Composiet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens of de scart goed in de humax zit wanneer hij er scheef op zit heb je dat groen probleem dus even controleren.

het gebeurt vaak als men nieuwe software in de humax programmeert met de scarts er nog in.

hierdoor komen deze scheef te zitten.

het is trouwens beter om de humax altijd los te koppelen van de scarts en de coax voor dat je nieuwe software gaat laden dit ter info.

ibby

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ibby:

Wat betreft die scheef zittende connector: kan kloppen.

Maar wat betreft dit: (quote:)

"het gebeurt vaak als men nieuwe software in de humax programmeert met de scarts er nog in.

hierdoor komen deze scheef te zitten."

Verklaar U nader :-)

Lijkt me wel een heel interessante stelling !

Zeker te vaak naar De Efteling geweest ? ;-)))

Je blaast het wel met errug veel geweld door je RS232 poort wat ? ;-)

Mijn Humax blijft uiterlijk altijd erg rustig tijdens het flashen hoor ! ;-)

Heb zelf altijd de sub-D connector in de Humax, hetzelfde met de SCARTs bytheway.

(ook voor/tijdens en na het flashen)

@Tomdo:

-Kijk dus even of de connector scheef zit, geen terug-gedrukte pennen heeft en probeer anders met dezelfde kabel eens een andere RGB source.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hansie

bij mijn humax 5400 is het zo dat als ik de rs 232 poort wil benutten eerst de scarts stekkers iets scheef moet zetten om de kabel aan te kunnen sluiten .

als je dan de nul kabel (rs 232) afkoppelt en de scarts niet weer terug drukt heb je het groen probleem.

over de efteling ben ik 40jaar geleden geweest (sprookjesbos ????)

even serieus haal eerst de scarts en de coax eraf voor je nieuwe software in de humax 5400 programmeerd.

waarom heeft de maker van de humax de aansluitingen van de scarts en de rs 232 zo geplaatst.

Ibby

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ibby,

Sorry hoor, was in een melige bui :-) Verder geen bedoelingen hoor !

 

Ik heb alle stekkers er altijd inzitten:

RS232 / SCARTS / COAX en kijk altijd via RGB naar de TV.

 

No problems yet, let's hope it stays that way ! :-)

 

Ciao,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...