Ga naar inhoud


CD verhoogt prijs van set top box pakket!


Gerdy

Aanbevolen berichten

Citaat:

Maar wat ik graag zou willen weten Waarom verhogen ze het nu en welke reden is er voor het is wel 10 euro meer ?

Ik heb het vermoeden dat 1 van die topmannen een vette eindejaars bonus uitgekeerd wil zien :-)


Ik ben geen expert, maar ik denk dat dat laatste gewoon onzin is. Daar is wel wat meer voor nodig gok ik zo.

En kom op, 2,50 per maand waar je op de kabel €15,- betaalt (natuurlijk krijg je dan meer, maar de mensen die een set-top-box pakket betalen kijken daar kennelijk niet naar). Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Zoals ik al zei is het volgens mij stukken beter voor de continuïteit, of willen we over 5 jaar allemaal netjes naar een andere receiver (DVB-C, DVB-T) schakelen om de Nederlandse zenders te kijken? Ik hoop het niet.

Zoals ik al zei ben ik ook geen fan van CDS, maar nog véél minder van UPC, Casema of KPN. Bovendien ben je daar veel meer kwijt per maand.

Zoals ik óók al zei vind ik het gewoon typisch Hollands dat WO-III hier uitbreekt omdat Canal+ 10 euro per jaar meer gaat rekenen, dat is 83 cent per maand. Het moet niet gekker worden hè. Ooit gezien met hoeveel de kabelaars soms verhogen? Relatief is dat misschien minder, maar absoluut zeker meer.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

EL PINO:

 

Je draait de geschiedenis om. Oorspronkelijk betaalde niemand voor Nederland 1-2-3. Commerciele televisie was verboden. De kabel won terrein en inde geld voor ontvangst. Op satelliet zijn de zenders na aanschaf van de smartcard in feite gratis. Door te stellen dat we allemaal maar moeten betalen voor die zenders en dus ook de satelliet, draai de zaken om. Als ik op alle infrastructuren moet betalen voor de publieke en commerciele zenders, dan zou ik ook er voor moeten kunnen kiezen dan maar een belastingkorting te krijgen van 2 %. Dan kan je er ook voor kiezen om genoegen te nemen met BVN TV en de rest op andere free to air zenders te zien. Maar dat kan niet. Als CanalDigitaal haar commerciele activiteiten wil draaien moet dat niet op de ruggen van nietsvermoedende mensen die gewoon de publieke en commerciele zenders willen zien. Ze hebben mooie betaalpakketten en ze innen geld van de omroepen. CanalDigitaal is continu bezig met prijsverhogingen. Dit is niet de eerste keer. Je redenering kan ik niet goed volgen. Bovendien zou naar mijn idee bij faillisement van CanalDigitaal de pleuris uitbreken, en moeten de publieke+commercielen een oplossing verzinnen, kortom mischien zou dat uit nood toch een oplossing komen!

 

Ik negeer niet dat je in feite nu niets aan abonnementskosten hoeft te betalen, ik ageer tegen de handelwijzen van CanalDigitaal; nogmaals die Irdeto1 kijkers moeten nu wel betalen; de Mediaguard omgewisselde NIET. En ik discusseer hier vooral omdat er een discussie gaande is over wel of niet betalen in de toekomst voor publieke+commerciele zenders en het misverstand dat het settopboxpakket voor de zenders zou zijn (wat dus niet zo is)

 

HopperGuide als propaganda omschrijven gaat wel ver hoor! Is het allemaal onzin wat de schrjivers daar optekenen? Lijkt me niet! Bovendien heb ik zelf ook een flink aantal problemen in deze discussie neergezet die spelen, die niet weersproken zijn...

Ik ga mijn schotel zeker niet naar buiten gooien. Er is genoeg moois te vinden ook buiten CanalDigitaal om! En daar kijk ik graag naar. En ik kijk ook nog steeds graag naar het mooiere signaal van Nederland 1-2-3-RTL 4 e.d. tov andere infrastructuren.

 

Ook van BETALENDE abonnees heb ik begrepen dat Canal Digitaal niet het fijnste bedrijf is. Bijv. hoe ze met Canal+ 16/9 zijn omgegaan; en Canal+ is nog steeds (verkoop is nog steeds niet gerealiseerd wachten op NMA toestemming!!!)van dezelfde eigenaren.

 

VERDER: is het echt zo onaantrekkelijk om eea zelfstandig te doen?

Waarom kan de Zwitserpublieke omroep het WEL?

Zwitserland heeft veel minder inwoners dan Nederland: in aantallen

huishoudens Zwitserland heeft er in totaal 2,98 miljoen en Nederland 7

miljoen

 

Heb het even opgezicht, maar het valt best mee in vergelijking met

Nederland: in totaal zijn er in Zwitserland iets van 640.000

satelliethuishoudens waarvan slechts 180.000 digitaal.Bron cijfers

http://www.ses-astra.com/press-info/docu...erland_2004.pdf

cijfers zijn wel van een jaar geleden, maar het geeft best een

indicatie.

 

Kortom als Zwitserland het kan, kan Nederland het ook!

Wat voor organisatie het moet worden: een samenwerkingsverband

van die drie partijen, dat kan een stichting of vereniging of iets dergelijks zijn,

het kan ook zelfs zo zijn dat de NOS (is trouwens ook een stichting!) het geheel

op zich neemt...Het gaat trouwens niet per se om de juridische vorm maar

om de praktijk.

 

Als de grote commerciele + publieke omroepen 10 % van Nederland willen missen, zou me

dat vreemd voorkomen...en mbt dat Luxemburg-verhaal: dat ligt nogal gevoelig

bij de overheid en het Commissariaat voor de Media....dus denk niet dat ze van satelliet

kunnen gaan met RTL4....

 

PS> ik heb geen settopboxabonnement!

PS2>Zoals ik al zei is het volgens mij stukken beter voor de continuïteit, of willen we over 5 jaar allemaal netjes naar een andere receiver schakelen om de Nederlandse zenders te kijken? Ik hoop niet dat dat gaat gebeuren.....DAAR HEEFT MultiChoice/Canal Digitaal al wel voor gezorgd met hun grapjes rondom heel oude onbruikbare PACE ontvangers die ze ooit in de markt voor meer dan 1000 gulden hadden geplaatst......die moest je wel omwisselen bij de Mediaguard-komst!

PS3> termen als WOIII vind ik ongepast, dit is gewoon een discussie niet meer maar ook niet minder!

PS4> Trouwens in jouw redenering rondom de relativering kan ik ook wel alle prijsverhogingen gaan relativeren. Nogmaals verdubbelingen vind ik onacceptabel, of het nou om mijn huurprijs gaat of om het settopboxpakket. Maar goed ik hoop niet voor je dat mijn verhuurder ook zo redeneert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nou ook gewoon op de dure 0900 nummer je kaartje heractiveren. Dus iedereen kan de setopbox er gewoon uitgooien.

Ik wijs iedereen nog even op het feit, als je een proefabo (3 maand c+), of een andere abo opzegt, je ook eventueel die settopbox moet opzeggen. Omdat die gratis is bij een abo, heb je die dus wel. Na het opzeggen van de 3 maand c+ kreeg broertje doodleuk een acceptgiro van 19.95. Dat wordt straks dus bijna 30.

En dat voor iets, dat eigenlijk normaal moet zijn. Laten ze het dan anders brengen, en gewoon zeggen, het kijken naar de standaard kanalen kost iedereen 1 of 2 tientjes per jaar. Dan snapt elk waar je voor betaalt. Ik vind die hele serviceverhaal nogal wazig, en nieuwe schotelkijkers snappen er ook nix van.

En als je dan die 10, of 25 euro per jaar betaalt, krijg je daarvoor alle service die nodig is. Klaar! Voor iedereen duidelijk.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dat voor iets, dat eigenlijk normaal moet zijn. Laten ze het dan anders brengen, en gewoon zeggen, het kijken naar de standaard kanalen kost iedereen 1 of 2 tientjes per jaar. Dan snapt elk waar je voor betaalt. Ik vind die hele serviceverhaal nogal wazig, en nieuwe schotelkijkers snappen er ook nix van.


Ja, maar dan zul je de mensen hier horen.. Hoe kunnen ze nu geld vragen voor zoiets?

Het zou eigenlijk ook niet moeten hoeven, als de meerderheid van de mensen maar een basispakketje of een familipakketje nam was een geheel gratis standaardpakket denk ik wel te doen. Maar dat doet de gemiddelde Nederlander nog steeds niet, dus komt er nauwelijks geld binnen, dus zal er geld uit het (vrijwillige) set-top-box pakket gehaald worden. Ik denk dat het niet anders zit.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobinHood: Het mooist is de eigen keuze. Die komt er vast wel. Je kiest je pakket en (via internet) regelt je de zaak met CanalD. En met de techniek van nu kun je zelf je pakket samenstellen. Zo gaan we verder hoop ik. En is al in een mooi stadium zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het helemaal niet erg om maandelijks geld te betalen voor de TV (dat doen we ook al via de belasting).

 

Het gaat om de manier waarop - zoals de bewust onduidelijke voorlichting rond het settopbox pakket, de belachelijke aanschafprijs van een losse smartcard en dat je ze niet op een normale manier kunt bereiken als zij een probleem veroorzaken.

 

Mijn voorstel: Beeindig de analoge TV uitzendingen maar (dat zit al in de planning dacht ik). Verkoop de nu beschikbare bandbreedte. Gebruik de opbrengst voor het opzetten van de digitale uitzendingen, en de gelden die eerst naar de analoge TV masten gingen voor het huren van een transponder op astra voor NL1-2-3 en de radiozenders. De commercielen zoeken het zich maar uit, en CD mag z'n boontjes zonder verdere hulp van de overheid doppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn voorstel: Beeindig de analoge TV uitzendingen maar (dat zit al in de planning dacht ik). Verkoop de nu beschikbare bandbreedte. Gebruik de opbrengst voor het opzetten van de digitale uitzendingen, en de gelden die eerst naar de analoge TV masten gingen voor het huren van een transponder op astra voor NL1-2-3 en de radiozenders. De commercielen zoeken het zich maar uit, en CD mag z'n boontjes zonder verdere hulp van de overheid doppen.


Het geld van het stoppen van de analoge uitzendingen wordt al voor DVB-T gebruikt, het is niet lonend om dat voor DVB-S te gaan gebruiken gok ik zo. Want: duurder en minder mensen te bereiken omdat er meer mensen bereid zullen zijn DVB-T te nemen dan DVB-S. Dat is helaas realiteit.

Daarnaast zie ik het sowieso niet lukken als men geen extra subsidie hiervoor krijgt. Voor de themazenders is er denk ik bij lange na niet voldoende ruimte (het zijn er nu al 4 en met de 4 andere kanalen heb je dus een mooi transpondertje vol er zouden er dus geen bij mogen komen), daarnaast zul je daar gewoon (net zoals overal) voor moeten gaan betalen. Dat is waar die zenders op draaien.

Bovendien zit je met praktische problemen. Wil je de mensen een kaartje laten wisselen als men naar de publieke zenders wil kijken, of sluit je een contractje met CDS om gebruik te maken van hun kaart als je daar een abonnement hebt? Of ga je een heel ander systeem gebruiken (om CDS af te troeven) zodat iedereen aan een andere receiver dan wel CAM moet? Allemaal vragen die het oproept. Het is makkelijk gezegt en het klinkt heel leuk, maar als de voordelen tegenover de nadelen hadden opgewogen dan had het al lang bestaan, want er is een tijd geleden dus al zo'n proefballonnetje geweest.

Men heeft nu zelf trouwens sowieso geen bandbreedte, maar huurt die alleen van CDS. Er valt dus niets te verkopen.

CDS krijgt geen steun van de overheid, maar is alleen een marktpartij van wie de PO diensten afneemt, net zoals de kabelaars dat bijvoorbeeld zijn. Dan kun je alles waar iets van de overheid inkoopt wel opdoeken en het de overheid zelf laten doen, maar dat is natuurlijk geen optie.

Daarnaast vind ik het heel 'normaal' dat men de mensen zonder abonnement of met een set-top-box pakket gewoon laat betalen voor de kaart. Mensen die wel een normaal pakket (vanaf basis dus) nemen zouden het geld terug gestort moeten krijgen vind ik eigenlijk. Dan nemen misschien ook meer mensen een abonnement.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het SET TOP BOX-pakket is wel degelijk een pakket. Wel mager, maar zeker met de publieke omroepen. De rest hoef ik niet te noemen neem ik aan. Vanuit dit pakket kun je makkelijk zender vor zender uitbreiden.

 

Lijkt mij nog steeds een feest om zelf e.e.a. samen te stellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het SET TOP BOX-pakket is wel degelijk een pakket. Wel mager, maar zeker met de publieke omroepen. De rest hoef ik niet te noemen neem ik aan.


Neen, het set-top-box pakket is een servicepakket, dus geen abonnement op zenders.

Citaat:
Vanuit dit pakket kun je makkelijk zender vor zender uitbreiden.

Lijkt mij nog steeds een feest om zelf e.e.a. samen te stellen..


Als je zelf een satellietoperator opricht zal dat wel lukken. Stuur je een kaartje als dat failliet is? Want ik kan nu wel gaan uitleggen waarom dat niet aantrekkelijk is als je puur economisch en contracttechnisch kijkt, maar dat vind geen gehoor.

Het klinkt allemaal heel mooi, maar in de praktijk zal het nooi iets worden. Hoogstens met setjes van 3, 4, 5 zenders.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lijkt mij nog steeds een feest om zelf e.e.a. samen te stellen..

 

 

Sateh, je kunt er hier wel over diskussueren maar heb je je voorstel al aan CD voorgelegd?

 

Hier een diskussie er over schiet niet op er worden hier geen beslissingen genomen stel het voor en kijk wat hun reaktie is.

 

GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

El Pino:

je schrijft dat ik me herhaal, maar jij herhaalt je ook. Je opmerking dat meer mensen bereid zullen zijn DVB-T te nemen (in Nederland) kan ik niet plaatsen. Met het BETAALmodel van DVB-T bij Digitenne is zulks niet gebleken! Sterker nog satelliet werd er alleen maar populairder door. Ze hebben nu circa 100.000 klanten in totaal bij Digitenne, ik moet nog maar zien dat ze meer dan 600.000 huishoudens gaan bereiken als een keer de landelijke dekking gerealiseerd is.

 

Mbt kaartje wisselen: CDS zal een contract moeten sluiten voor onderlinge uitwisseling en het ligt voor de hand dat Mediaguard&Irdeto gebruikt blijft worden. Dat probleem is puur beren op de weg plaatsen door je die makkelijk opgelost kunnen worden.

 

Overigens bedoelt Milo denk ik de analoge etherbandbreedte, maar de verkoop daarvoor is te laat want Digitenne heeft het alleenrecht gekregen er op...

 

CanalDigitaal wordt in tegenstelling tot de kabelaars WEL degelijk betaalt door de publieke zenders voor de bandbreedte die ze huren via CanalDigitaal. De kabelaars krijgen in principe GEEN geld van de publieke landelijke zenders. Kortom er is wel degelijk verschil tussen CanalDigitaal en kabel. In die zin wordt CanalDigitaal dankzij overheidsgeld (publieke zenders werken met belastinggeld) 'gesteund'.

 

Je opmerking over de gratis kijkers en de betalende kijkers mbt betalen voor de smartcard is nu dan wel (eindelijk lichte) kritiek van jouw zijde op CanalDigitaal. Ook al betaal het duurste pakket; betalen zal je voor die smartcard bij CanalDigitaal en daar komt geen verandering in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Lijkt mij nog steeds een feest om zelf e.e.a. samen te stellen..



Sateh, je kunt er hier wel over diskussueren maar heb je je voorstel al aan CD voorgelegd?


Bij de top van zo'n bedrijf kom je denk ik niet zomaar binnen.

Iets wat dat wel kan is de NBS, dus misschien beter daaraan voorleggen?

Ik blijf er overigens bij dat het misschien wel het mooiste, maar ook het meest onhaalbare is.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
je schrijft dat ik me herhaal, maar jij herhaalt je ook. Je opmerking dat meer mensen bereid zullen zijn DVB-T te nemen (in Nederland) kan ik niet plaatsen. Met het BETAALmodel van DVB-T bij Digitenne is zulks niet gebleken!


Ik denk dat er meer animo voor zal zijn:
- Ontvangers zijn goedkoper
- Kaartje is goedkoper
- Installatie is eenvoudiger
- Je hebt een totaalpakket met alle zenders, bij CDS denken de meesten dat zo'n pakket duurder is, terwijl dat wel meevalt.

Groei van de satelliet is gestagneerd las ik ergens, terwijl Digitenne en KPN TV (vooral door die laatste natuurlijk) wel blijven groeien.

Citaat:
CanalDigitaal wordt in tegenstelling tot de kabelaars WEL degelijk betaalt door de publieke zenders voor de bandbreedte die ze huren via CanalDigitaal. De kabelaars krijgen in principe GEEN geld van de publieke landelijke zenders.


Voor zover ik weet moeten ze wel betalen voor doorgifte, maar als dat niet zo is, is dat omdat er verspreidingsplicht door de kabel is. Die is er vziw via de satelliet niet.

Citaat:

Je opmerking over de gratis kijkers en de betalende kijkers mbt betalen voor de smartcard is nu dan wel (eindelijk lichte) kritiek van jouw zijde op CanalDigitaal. Ook al betaal het duurste pakket; betalen zal je voor die smartcard bij CanalDigitaal en daar komt geen verandering in.


Ja, want de kosten van die smartcard vind ik niet normaal.
Echter, als ik met een bedrijf geen problemen heb, kan ik er ook geen kritiek op hebben. Afgezien van een admnistratieve fout waardoor ik een week alleen de standaardzenders had, heb ik nooit problemen gehad met het bedrijf. Vandaar dat ik geen kritiek op het bedrijf kan hebben. Dan zou het ongefundeerde kritiek zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...