Ga naar inhoud

Rechten en plichten van leveranciers

roomoos_dd

Aanbevolen berichten

Ik ben mij aan het oriënteren voor nieuwe GSM en heb inmiddels een paar sites bezocht.

Bij een der aanbieder heb ik mijn oog laten vallen op een prachtig toestel in combi met een abotje.

Bij het invoeren van bestelling werd ik echter geconfronteerd met een aantal leveringsvoorwaarden welke, op zijn zachtst gezegd, erg ‘consument onvriendelijk’ zijn. Een tweetal voorbeelden:

.......wanneer aan het gekochte product een dienst GEKOPPELD is met een contract van bijvoorbeeld een Telecom/GSM dienstenaanbieder, dan heeft dit artikel geen betrekking op de dienst en dient de Opdrachtgever zich bij evt. klachten van deze dienst te wenden tot deze Dienstenaanbieder, mits ons bedrif niet in gebreke of onvolledig is gebleven omtrent de voorlichting van deze dienst.

Een afgesloten abonnement KAN DUS NIET beeindigd worden . (men bedoelde kennelijk: kan niet ongedaan worden)

......kan het voorkomen dat een [color:"red"] DOOR ONS BEDRIJF GELEVERD TOESTEL [/color] bij ontvangst REEDS STUK is (men spreekt dan van een DOA: Dead On Arrival). DOA toestellen worden GEREPAREERD en NIET omgeruild……..

Het wordt hier openlijk gesteld dat er sprake is van koppelverkoop, niet willen toepassen van respijt termijn door dienstenaanbieder, niet willen omruilen van apparaat welk bij aflevering REEDS STUK was. Etc. etc.

Weet iemand mij te refereren naar wetsart.en/of jurisprudenties hierover ?

[color:"pink"] pm'en mag ook [/color]

7000/7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen