Ga naar inhoud

Usb naar serieel is heel erg traag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen .

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en heelaas waren deze niet meer te krijgen met een Seriële aansluiting.

Nu heb ik er een apparaatje bij gekregen van Belking die ik op mijn usb poort aan kan sluiten vervolgens gaat deze weer op de seriële poort van de ontvanger en zo kan ik van USB naar serieel.

Een zenderlijst inladen met een normale pc is binnen een minuut klaar terwijl ik nu via deze Bilking wel 20 minuten moet wachten voor de zenderlijst geladen is.

Is het mogelijk om met een laptop die geen seriële aansluiting heeft een goedwerkend systeem te bedenken zonder dat ik 20 minuten moet wachten voordat de zenderlijst er in zit.

Alvast bedankt

Jos xyxthumbs.gif

Geplaatst:

Hallo josthebos.

Ik ken jou applicatie niet, maar wel allerlei problemen met laptops en serieële poorten. Het lijkt er in jou geval op dat één van beide deelnemers met handshake signalen wil werken en de ander die niet geeft. De een wacht dan zijn timeout af op het handshake signaal en gaat dan schijnbaar door, want de lijst komt op den duur wel over begrijp ik. In principe moet een USB <> Serieël convertor een normale en complete Compoort ter beschikking stellen aan de applicatie. Als de applicatie de poort geheel volgens de regels afhandeld zou het ook goed moeten werken, maar in de praktijk blijkt dit vooral bij laptops erg tegen te vallen.

Kijk wel even naar de poort instellingen aan beide kanten van de verbinding. Check even of er met en zonder handshake gewerkt kan worden en of beide zijden gelijk ingesteld zijn. Kijk ook of een lagere of hogere baud rate beter werkt als dat instelbaar is in de ontvanger.

Ik veronderstel dat je dezelfde kabel gebruikt voor de PC en de laptop. Als je een kabel gebruikt waarin alleen TXD, RXD en GND aangesloten zijn, dan werkt de verbinding zo wie zo zonder handshake, dan zou er alleen met een Xon/Xoff protocol gewerkt kunnen worden, en ook dat moet dan aan beide zijden ingesteld worden.

Een andere mogelijkheid om je laptop van een serieéle poort te voorzien is een PCMCIA serieële poort. Met de goede drivers werkt dit naar mijn ervaring met meer applicaties goed dan de USB convertor, vooral omdat de laatste het met dos applicaties meestal laat afweten.

Er zijn op dit moment veel PCMCIA serieële poorten te vinden op de computer beursen, maar denk er wel om dat je recente drivers kunt krijgen. Veel van deze kaarten zijn oud en worden door de fabrikant niet meer gesupport. Er zijn dan vaak geen drivers voor XP en Win2000 beschikbaar.

Gaat het met je hele ontvangerpark fout, of is er een bij waarmee het wel goed gaat. laugh.gif

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen