Ga naar inhoud

Probleem met 1 enkele transponder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met de ontvangst van de kanalen op de Astra transponder op 12574. Dit zijn SBS6, NET5, Veronica, Yorin, BVN en TMF. Alle andere kanalen doen het prima (SNR bove 80%). Nu heb ik van alles geprobeerd met het uitrichten van de schotel, maar krijg hem echt niet beter. Kan het ergens anders aan liggen? Kapotte LNB? Vreemd is dat het slechts deze ene transponder betreft.

Alvast bedankt,

Mark

Geplaatst:

Als het zo scherp één frequentie is, is de kans groot dat het gaat om beïnvloeding van buitenaf door een apparaat dat specifiek die frequentie stoord.

Heb je gekeken naar Dect, GSM of andere zend apparatuur dicht in de buurt ?

Ik weet niet wat voor ontvanger je hebt, maar bij beïnvloeding van buitenaf heb je vaak wel een goed level, maar een heel slechte quality aanduiding.

Hoe de SNR vastgesteld wordt bij ontvangers die dat aangeven weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk wordt deze info berekend uit zowel de signaalsterkte van het ontvangen signaal, en de kwaliteit van het digitale signaal. In principe kan er een signaal ontvangen worden dat kwa signaalsterkte 100% is, maar zodanig verstoord dat de demodulator er geen goede bitjes van kan maken.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Bedankt voor het advies. Ik heb meerdere WLAN access points. Zal ze eens uitschakelen en zien of het effect heeft. Heb trouwens een dreambox decoder.

Mark

Geplaatst:

Helaas, alle WLAN access points uitgeschakeld en de DECT telefoon, maar probleem blijft. Nog meer suggesties?

Mark

Geplaatst:

weet je zeker dat het een enkele transponder is die je mist? Krijg je bijvoorbeeld op 12.633 H Bahn TV wel?

Kan m.i. probleem met de bekabeling zijn die hoge frequenties dempt. Daardoor zou je bijvoorbeeld de transponder die je noemt kunnen missen. Als dat het probleem is zou je hogere transponder (zoals ik noem ook missen). In dat geval eens met een kortere of andere coaxkabel proberen.

Het kan ook nog zijn dat je de LNB wat in de houder kunt verdraaien. Hierdoor zou ontvangst van horizontale zenders misschien verbeteren.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Probleem opgelost. Bedankt voor de tip! Lag inderdaad aan bekabeling. Eigenlijk het was de Disecq switch die de problemen veroorzaakte. Deze nu verwijderd en alles werkt ok. Kan alleen niet meer bij m'n andere schotel. Iemand een suggestie voor een goede switch?

Mark

Geplaatst:

Dan kun je er beter even bijzetten om welke onvanger het gaat op een flips bijvoorbeeld die werkt niet goed met een disqc 2.0 en ook het type kan misschien meespelen.

GR

Geplaatst:

in principe werkt elke nieuwe switch. Probeer ook eens je coax kabels aan elk uiteinde 10-20cm in te korten en opnieuw aan te sluiten. Plaats de F connectoren dan volgens deze Sat4All handleiding.

Het kan m.i. nog goed zijn dat je bekabeling wel een probleem heeft en dat de switch de boel net genoeg verslechterd om geen beeld te hebben.

Wanneer kabel opnieuw aansluiten niet werkt kun je alsnog een nieuwe switch en nieuwe coax uitproberen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik heb nog eens goed naar de kabels gekeken en het bleek dus een klein stukje kabel bij de switch te zijn. Deze vervangen en nieuwe F-connectors op de juiste manier gemonteerd en alles werkt nu weer prima. Bedankt.

Mark

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen