Ga naar inhoud

Configuratie voor Wacefrontier T90

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat-vrienden,

ik van van plan een Wavefrontier T90 te gaan inrichten. Wie kan we vvertellen of de volgende configuratie haalbaar is ?

LNB locatie sat. graden verschil

1 28 East Astra 2 -

2 19,2 East Astra 1 ----> 8,8

3 16 East Eutelsat W2 ----> 3,2

4 13 East Hotbird ----> 3

5 10 East Eutelsat W1 ----> 3

6 7 East Eutelsat W3 ----> 3

7 5 East Sirius ----> 2

8 1 West Thor ----> 4

9 4 West Amos ----> 3

10 5 West Atl. Bird 3 ----> 1

11 7 West Nilesat ----> 2

12 30 West Hispasat ----> 23

• 4 weken later...
Geplaatst:

Sorry dat ik zo laat reageer, ik lees dit forum niet elke dag. Maar ik heb je configuratie bekeken en ik denk dat met een beetje passen en meten bijna alles te ontvangen is. Alleen Hispasat op 30 graden west valt buiten de boot tenzij je met een verlenger gaat werken van de draagstang waar de LNB's op gemonteerd worden. De zwakkere satellieten kun je misschien niet met een quad of twin LNB goed ontvangen maar met goede mono LNB's moet het lukken. Houd er wel rekening mee dat rond de posities 6 en 7 R en L van de T90 de stangen zitten van het support frame, daar kun je afhankelijk van welk type/merk LNB je gebruikt last van hebben. Als bijlage tref je een document aan met een PDF file dat met een grafisch model precies aangeeft op welke plek de satellieten zich bevinden en er is een malletje bij dat je kunt uitknippen als je het document hebt afgedrukt. Dit kun je dan over de grafiek heenleggen en dan heb je een soort brievenbus die precies het bereik van de T90 aangeeft zodat je weet hoe je de zaak moet instellen. De elevatie, hellingshoek richting en positie van de LNB's op het frame kun je ermee uiknobbelen. De grafiek is ge-ent op Amsterdam dus hoe verder je daar vandaan zit kun je een grotere afwijking verwachten. Ik zit in het midden van het land en bij mij klopt het tot op de halve graad nauwkeurig.

Veel plezier ermee.

Het document is trouwens ook te downloaden en eventueel voor andere locaties (US) op de website van Wavefrontier.

879840-T90DishsettingsAmsterdam.zip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen