Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Wat ik wil......Ik heb vier verschillende ontvangers, in vier kamers, die regelmatig moeten worden voorzien van nieuwe firmware. Al deze ontvangers hebben een seriele port zelfs 1 heeft ook een USB port. Nu wordt ik een beetje moet om iedere keer de ontvangers te ontpluggen en deze te upgraden via mijn PC. Ik dacht dat het misschien makkelijker zou kunnen via een netwerkje. Iemand die me op weg kan helpen? Ed
Ome Merde Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 dat kan alleen met de dreambox, dbox2 en de triple dragon. wellicht vergeet ik er nog één maar volgens mij waren dit ze wel zo'n beetje. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 ik heb ethernet bekabeling in mijn huis en in elke kamer. Als ik nu de seriele draden hierop aansluit en doe hetzelfde met de ontvangers, zou dat werken? Ik denk dan aan afstand en lengte van de kabel. Er zit een verdeel doos waar alle ethernet kabels bij elkaar komen dus zou ik het kunnen patchen. Ed
guykers Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 antwoordt op jouw vraag: nee je kunt wel vanuit iedere ontvanger een seriele kabel naar de pc leggen. lengte maakt niets uit voor thuisgebruik. hoef je alleen aan de pc de seriele stekkers om te steken. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Dat kan heel goed, er zijn zelfs speciale verloopstekkers van RJ-45 -> RS-232. Natuurlijk niet per ongelijk aan de andere kant de kabels in een switch stoppen daar je de ontvangers kan beschadigen. Alleen moet je dan wel elke keer in je patchpaneel alles omprikken om de verschillende boxen met je pc te verbinden.
guykers Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 vraagstelling is dus Citaat: Als ik nu de seriele draden hierop aansluit en doe hetzelfde met de ontvangers, zou dat werken? Als jij zegt dat het kan, verklaar u nader, bent bereid om weer iets erbij te leren. Citaat: Er zit een verdeel doos waar alle ethernet kabels bij elkaar komen geen commentaar. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
wammeswaggel Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Misschien bestaan er adapters van Ethernet naar COM(RS232), ik weet het niet. Maar zelfs als die bestaan, dan nog moet je naar iedere ontvanger rennen om ze UIT en weer AAN te zetten om ze te kunnen patchen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Wat hier waarschijnlijk bedoeld wordt is dat de Ethernet KABELS beschikbaar zijn in elke kamer en dat die samenkomen in één ruimte. Als je ze vervolgens niet aansluit op een Ethernet hub/switch/router dan zijn die kabels met juiste verloopstekkertjes/connectors natuurlijk prima te gebruiken voor wat dan ook (geen 220V uiteraard!). Serieel, CV thermostaat, telefoon; ik noem maar wat zijwegen... Blijft wel het probleem dat de verschillende ontvangers in een bepaalde mode gezet moeten worden om gepatched te kunnen worden.
Bigfoot Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Als ik jou was zou ik je receivers allemaal vervangen door dreamboxen of dbox2'en. Dan kun je ze zo voorzien van nieuwe software en andere leuke geintjes. Ook kun je dan toe met 1 kaart ipv 4, wel handig als straks irdeto-1 op zwart gaat!
opzolder Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Citaat: Als ik jou was zou ik je receivers allemaal vervangen door dreamboxen of dbox2'en. Dan kun je ze zo voorzien van nieuwe software en andere leuke geintjes. Ook kun je dan toe met 1 kaart ipv 4, wel handig als straks irdeto-1 op zwart gaat! Da's wel een erg drastische oplossing voor een schakelprobleem. Er bestonden ooit schakelkastjes voor seriele verbindingen, dan hoefde je niet om te pluggen. Misschien zijn ze nog te krijgen. Groeten van de zolder.
Albert_H Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Een mooie oplossing hiervoor is een serial server zoals de 10/100 serial server van Balckbox. Hiermee kun je op je PC gewoon je update applicatie draaien via een serieële poort die je via dit kastje ergens op je netwerk aansluit. Jammer genoeg stijgen de kosten ruim boven die van een Dreambox uit dus denk ik dat dat dan een betere oplossing is. Ook is er misschien wat te knutselen met de USB <> Serieël convertors, die kosten rond de € 15,- en als je die via je ethernet bekabeling kunt bedraden, is daarmee met de nodige verloop pluggen misschien wat te doen. Of dat gaat via de ethernet bekabeling durf ik je niet te garanderen, maar de kans is zeker aanwezig. Ook de serieële poort bedraad van je PC naar de ontvangers over de ethernet kabel is best mogelijk. Met wat handige schakelaars en aanpaskabeltjes zal dat naar mijn mening best lukken. Als je over die kabel gelijktijdig ook nog een echt netwerk wilt laten lopen wordt het al weer wat moeilijker. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Inderdaad, de ethernet bekabeling is gewoon aanwezig. Hier zit geen netwerk signaal op het is enkel bekabeld met een RJ45 eind doos. Het probleem zit hem meer denk ik om dus een seriele poort van de PC dusdanig aan te sluiten zodat je alle vier ontvangers kan bereiken. Het is volgens mij eenvoudig om een ethernet kabel RJ45 open te knippen en deze te patchen aan de verdeel doos. Echter lukt het niet om vier kabels eraan te patchen die dan weer verder worden verdeeld naar de vier kamers. Het zou ook mogelijk kunnen zijn om een 9 pins SubD eraan te solderen. Ik zou eigenlijk een seriele schakelaar moeten hebben die ik remote in de verdeelkast kan schakelen. Als de lengte van de kabel zo'n 25 meter mag zijn dan moet het lukken. Ed 864658-satswitch.doc
Gast Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 even vermelden dat ik een schets erbij heb gedaan als bijlage om het wat duidelijker te maken wat ik wil.
Albert_H Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 De schets werkt schijnbaar niet. Voor de aansluiting zou ik een stukje patch kabel met een RJ45 steker nemen, en deze aan de afgeknipte kant afwerken in een aansluitdoosje vanwaar je dan de serieéle kabels kunt laten lopen. Wat voor serieéle kabel gebruik je normaal tussen de PC en de ontvanger? Heb je daar een volle kruiskabel nodig of een met alleen TXD, RXD en GND aangesloten? Ben je wat handig met een soldeerbout? Dan is er wel een schakelkastje te bouwen waarmee je over de kabel een ontvanger kunt selecteren. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen