Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Morgen examen linux.

Ik zit nog met een geintje.

Ik moet o.a. proftp installeren. en een map aan een ftpbeheerder geven. Is in grote lijnen wel duidelijk maar ik heb zelf totaal geen ervaring in het gebruik van ftp, behalve dan dat ik wel eens een webpage geupload heb.

Mijn vraag is hoe kan ik het geinstalleerde het beste testen.

In mijn lokale netwerk mmet bijv. ws ftp, of kan ik ook een browser openen en ftp://localhost geven.

Dit onderwerp is nooit besproken en is als les gemaakt om het zelf uit te zoeken, met behulp van alle middelen die we tot onze beschikking hebben.(o.a.forums)

De opdracht is maak een gebruiker wwwadmin die de map van de websites beheert.

Ik zit in tijdnood dus alle hulp is welkom.

Geplaatst:

Ik heb hem draaiende.

Heb met ws-ftp geupload.

Hoe kan je met een browser toegang krijgen of kan dat niet?

Geplaatst:

Oh joh, ik had verwacht dat ik een schermpje zou krijgen voor een username en wachtwoord.

Bedankt.

Geplaatst:
Citaat:
Oh joh, ik had verwacht dat ik een schermpje zou krijgen voor een username en wachtwoord.
Bedankt.
Met ftp://user:password@ftp.example.com stuur je username en password al mee en krijg je dus geen inlogscherm.
Met ftp://user@ftp.example.com stuur je alleen de username mee en krijg je een inlogscherm met username al ingevuld.
Met ftp://ftp.example.com krijg je een inlogscherm waar je username en password moet invullen

Eea natuurlijk alleen als men moet inloggen met username en password. Bij toestaan van "anonymus" login krijg je geen inlogscherm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen