Ga naar inhoud


HIC10500PH +CAM2002E NL


Gast

Aanbevolen berichten

Leider kann ich kein Niederländisch - darum in Deutsch....

 

Irgendwie versthe ich Euch alle nicht. Da wird Crazy Ivan hochgejubelt weil er einen 2002D Patch herausgegeben hat, der nach dem 1 Mai noch läuft...

 

Eigentlich wirklich ein Grund zum jubeln - NUR - habt Ihr euch den Patch mal angesehen?????

 

NEIN - denn es handelt sich einfach um den normalen PH Patch 3.2!!!!!

- der einfach umbenannt worden ist (:-)))

 

Sowas nennt man ein X für ein U vormachen - und haufenweise Leute merken nicht mal das sie verarscht werden!!!

 

bye

Rooster

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beetje Nederlander kan toch wel een beetje engels, niks nederlandse versie (al geloof ik niet in een check), voor de rest een hoop geblabla om niks, zie vanzelf wel hoe lang het normaal blijft werken (houd het spannend) ik vind het een werelds stunt van Hemp en behoorlijk dom om meteen een oorlogje te gaan uitvoeren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chivato

 

Heb hem er een half uurtje inzitten en loopt nog steeds, echter er zijn een paar zaken die ik niet begrijp (ben geen programmeur, maar kan goed evalueren):

- Datum van jouw files zijn 10-08-2002 ?

- Waarom krijg ik het blauwe scherm niet meer van Smartcard accepted welke absoluut in de 2002d zit

-xxxclub/mmove gaat niet meer open (dit was ook zo in de 3.2 patches.

 

Help mij even op weg als je wilt want ben het spoor even buister van wat dit is.

 

Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Ivan heeft gewoon de oude 3.2 patch genomen en heeft de versie aangepast zodat die er uit ziet als de 2002D of E.

 

Kinderachtig noem ik dat ...

 

Ein kleiner Nachtrag - über den sich PH sicher freuen wird:

 

Bei den Holländern hat der "Scherz" wohl soviel Eindruck gemacht, dass mittlerweile ein CrazyIvan doch tatsächlich die alte +CAM 3.2 so umfrisiert hat, das sie als 2002D ohne die Zeitbombe erscheint....

 

Besonders amüsant ist die Reaktion der Leute. Die finden diese Version jetzt super gut und vieeel stabiler als die blöde 2002D jemals war (:-)))

 

Jedenfalls lassen sie den Patcher hochleben und PH würden sie am liebsten direkt zum Mond verfrachten....

 

bye

Alfredo

 

CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens wat kan je toch zwaar en hard vallen als je met dit soort ongein, Crazy Ivan bedoel ik dan, vriendjes moet maken in dit wereldje om je site zo druk te laten bezocht blijven om maar van die banners te kunnen blijven genieten....

 

Boerenbedrog is het enigste woord van je hier voor kan vinden in de dikke van deale....

 

<small>[ 03-04-2002, 13:15: Bericht gewijzigd door: Satcobra ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satcobra

Ik heb heel veel respect voor de deskundigheid van PH. Die man heeft verschrikkelijk mooie dingen gedaan met de Humax firmware. En als ik zie hoe weinigen hem dat op eigen houtje na kunnen doen, dan denk ik dat de term geniaal hier best op zijn plaats is.

Maar.... er zijn ook bijzonder geniale virus bouwers op deze wereld. En moeten we nou maar genoegen nemen met de mededeling dat we niet persé over het internet hoeven te surfen. En dat we dat dus allemaal op eigen risico doen?

Je kunt soms ook gewoon te ver gaan.

 

PH heeft een plaats ingenomen in de gemeenschap van hobbyïsten en communiceert over die hobby op boards waar mensen met elkaar over de hobby discussiëren en ..... elkaar proberen te helpen!!!

Tot nog toe heeft PH altijd GEHOLPEN (in hoofdletters ja). Maar waarom heeft hij het nodig gevonden om deze tijdbom in te bouwen? Omdat in zijn ogen anderen met zijn veren lopen te pronken of erger nog, er geld aan verdienen.

 

Om dat probleem aan de kaak te stellen heeft hij echter wel een oplossing gekozen die een totaal onverwachte uitwerking had en waarbij de reakties duidelijk aangaven dat een heleboel verkeerde mensen getroffen zijn. Mensen namelijk die een collega-hobbyïst dachten te kunnen vertrouwen. En dat vertrouwen in een collega hobbyïst is nu lelijk beschaamd.

 

En juist daar heb ik grote problemen mee. Stel dat Tom morgen een virus in Picbined inbouwt omdat er mensen zijn die zijn versie 'misbruiken', moeten we dat dan ook weer geweldig vinden, alleen maar omdat hij "het recht heeft om met zijn eigen software te doen wat hij wil"???

 

Als we die redenatie gaan volgen, kunnen we maar beter uit de hobby stappen of zorgen dat je ALLES zelf kunt en niemand meer nodig hebt. Want als je elkaar niet meer kunt vertrouwen.......

 

Duwgati

 

<small>[ 03-04-2002, 14:21: Bericht gewijzigd door: Duwgati ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gezegd Duwgati.

 

Sowieso vind ik het jammer dat PH zijn software niet gewoon Open Source maakt. In de praktijk (zie Linux) geeft dat de beste resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de "oude" 3.2 weer in mijn hummie gezet.

 

Spontaan is mijn tuner gisteren, en die uit de vriendenkring ook, een eigen leven gaan leiden.

 

Nederland 2 was Nederland 1 geworden.

Diverse X-kanalen werkten niet meer.

De STAB-Diseqc Motor dacht dat alles op de calibratiesat (lees : vanaf hier pulsjes tellen) de Hotbird zat.

 

Dacht eerst dat het aan de files lag en heb deze gedubbel-checked.

 

Uiteindelijk kwam ik op diverse hobby-sites tegen een verhaal met tick-tick-tick, oftewel iemand had een softwarebeveiliging (gnuk) in de 2002D versie gezet.

 

Er maar vanuitgaande dat het een misselijke 1 Aprilgrap is geweest heb ik de handel terug gepatched naar 3.2 van Planet Hemp.

 

De bekende probleempjes heb ik nu wel maar de tuner loopt verder weer als een speer.

 

Wacht nu af tot er een duidelijke 2002E versie (lees: een versie waarvan ik zeker weet dat er niet aan ge@#$!@#$ is) te downloaden is.

 

Ik kan best tegen 1 april grappen, maar iets moedwillig op hol laten slaan en mensen in de problemen helpen zijn geen grappen. De grap van de ALLCAM 9 voor de Philips was overgins wel een goeie....wat hebben mensen zitten wachten en wat zagen de screenshots er mooi uit.

 

@Beterdankabel

Kunnen jullie niet zorgen dat er een goede versie te downloaden is, die in ieder geval gechecked is? Als ik nu Google met cam2002 dan ben ik over 2 jaar nog niet klaar met alle sites te bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeloofelijk waar jullie je al niet druk om maken.

 

PH heeft een mooi stukje software gemaakt dat hij vervolgens aan iedereen gratis ter beschikking steld en dan verwijten jullie hem dat hij maatregelen neemt om te voorkomen dat anderen een vertaling van de teksten doen en het vervolgen onder eigen naam uitbrengen en met de eer gaan strijken.

 

Het is heel normaal dat dit soort dingen in programma's worden gebouwd. Meestal werken ze dan echter niet meer als ze veranderd worden. Denk maar eens aan programma die zichzelf daarmee beschermen zodat er geen virussen kunnen worden ingebouwd.

 

En denk nog eens aan ULI, je weet wel van DVB98 en DVB2000 voor de Nokia.

 

Die werd opgesloten door justitie en bedreigd door mafiafiguren nadat anderen zijn software hadden voorzien van een kaartemulator. Pas nadat hij kon aantonen dat die software met emulator door anderen was gemaakt hebben ze hem laten gaan.

 

Dat vindt ik een zeer goede reden om je software te beschermen.

 

PH heeft toch niets tegen een NL versie van zijn software. Hij heeft bij de laatste NL versie toch ook zijn medewerking en goedkeuring gegeven.

 

CI had het alleen maar hoeven te vragen aan PH maar ik ben bang dat dat tussen die twee nooit meer goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgatie

 

Kijk we kunnen echt blijven redentwisten of deze 1 april grap wel het goede antwoord van PH was. Ik weet niet persoonlijk denk ik zeker van wel.

 

Waar het hier om gaat is het feit dat PH zijn eigen patch wil beschermen. Dat is toch een begrijpelijk iets. Als hij in diverse bewoordingen heeft verklaard dat hij liever niet wil dat bepaalde personen of persoon schameteloos op allerlei manieren plagiaat pleegt van zijn werk dan moet je eens een keertje een daad stellen. Ofdat deze daad een goede is nogmaals daar kan je over redentwisten.

 

Maar 1 ding is zeker. Een van de personen waar het PH omgaat doet er na deze aktie van PH nog eens een groot schepje boven op. Hij pleegt op een gigantische manier wederom plagiaat en daarnaast bedriegt deze goede hobbyfanaat ook nog eens bedrog tegen zijn eigen gebruikers van "zijn" patches. Lijkt me dus een groot tijd om me eens tegen dit persoon te keren die met zijn akties die hij nu voert wel weer eens ervoor kan zorgen dat er nog meer van dit soort geintjes voor de dag komen. Nee integenstelling daarvan wordt hij hier door een groep mensen om hem heen, waarbij het allang niet meer over het persoon zelf gaat maar meer om andere belangen, het hand boven het hoofd gehouden.

 

Planet Hemp had het misschien op een andere manier moeten laten kenbaar maken aan een grotere groep mensen wat zijn grieven waren maar de beschuldigende vinger moet niet naar hem wijzen maar naar het persoon of de personen die hem tot deze daad hebben toe gebracht.

 

En als ik hier dan mensen hoor zeggen heb genoeg van PH dan mogen ze dat zeggen dat is de eigen mening en die mag je zeker hebben maar wees dan wel zo consequent om in je Humax de orginele soft terug te zetten..... wedden dat niemand die dat zegt dat doet. Wees eens een keertje respectvol tegen iemand die ervoor gezorgd heeft dat de Humax All Cam gemaakt kan worden en die daar inherrent aan heeft meegeholpen dat alle CI ontvangers die meer kunnen zien dan alleen maar Irdeto met een Irdeto CI of ingebouwde Irdeto een topper is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn het volgens mij in grote lijnen volledig met elkaar eens Satcobra.

 

Nogmaals, ik heb groot respect voor zijn geleverde prestatie, maar hij heeft helaas niet vooraf de spelregels voor het gebruik bepaald.

Hij heeft pas achteraf gezinspeeld op mogelijke maatregelen. Veel te vaag in mijn ogen.

 

De meeste mensen hier die de actie goedkeuren, gaan er van uit dat iedereen ook op de hoogte was van een conflict. En dat betwijfel ik dus sterk.

Als je niet een echte insider bent met serieuze interesse in de Humax, dan is de kans groot dat je volledig onwetend bent overvallen door een conflict waar je niet van wist dat het bestond, maar wel ineens met de haren bij bent gesleept.

Kijk maar eens op de engelstalige forums waar geen mens ooit belangstelling heeft gehad voor een NL versie van de patch. Die hadden dus ook geen idee van een conflict.

Toch zijn ook zij allemaal ineens met de gevolgen geconfronteerd van een op de spits gedreven conflict.

 

Daarom zeg ik, het is niet DAT hij maateregelen genomen heeft, maar de manier waarop hij dat gedaan heeft. Daarbij over het hoofd ziende dat hij niet C.I. treft met deze maatregel maar een grote onwetende massa.

 

En dat hij zoiets vooraf ook niet had kunnen voorzien wil ik best aannemen, maar zijn reakties achteraf lezend is hij helaas nog erg ingenomen met de reakties die zijn aktie overal hebben opgeroepen. Hij is erg happy met de problemen die hij heeft aangericht. Dat is erg jammer want dat doet (voor mij) afbreuk aan het aanzien dat hij had.

 

Ik blijf een fan van zijn producten, maar als collega satelliet hobbyist is hij inmiddels wel een stuk in mijn achting gedaald omdat ik absoluut niet weet of hij nog wel te vertrouwen is.

 

Erg jammer dat het zo is gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...