Gast Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Is het mogelijk om iemand van buitenaf toegang te geven tot een gedeelde hd of zelfs mijn lokale netwerk? Ik en de persoon die ik wil toelaten hebben allebei een router maar geen idee hoe dat moet.
Greatone Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Ik weet het niet zeker, maar lijkt me iets als een FTP server. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
grunnsat Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Het kan wel, maar dan moet je routers gebruiken die een VPN tunnel over het internet kunnen opzetten. Onder andere Draytek routers hebben deze mogelijkheid. Die fabrikant heeft een heel uitgebreide range produkten, dus welke router je kunt toepassen is afhankelijk van je internet aansluiting en andere eisen. Zie http://www.draytek.com/
Gast Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 FTP wil ik eigenlijk niet...lukt trouwens ook niet. Maar ik wil de ander deel laten uitmaken van mijn netwerk via ADSL. Moet kunnen want op bedrijven doet men niet anders.
Gast Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 grunnsat: VPN ken ik radmin is iets wat er ook op lijkt. dat gebruik hier thuis op het netwerk en gaat goed. maar dat zijn computers aan het lokale netwerk.
grunnsat Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Ik ken radmin niet, maar dat lijt mij een afkorting van Remote Administrator o.i.d. VPN staat voor Virtual Private Network. De routers zetten dit op en hangen daarmee beide netwerken transparant aan elkaar. Je creëert daarmee één netwerk over twee locaties, en dat lijkt mij iets heel anders dan wat de naam radmin suggereert te doen. Je kunt met VPN ieder IP systeem aan de andere kant benaderen, dus b.v. ook direct printen op een netwerk printer. Je hebt dus ook geen extra programmatuur nodig op je computers om gebruik te maken van een VPN.
Gast Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Ok dan is dat inderdaad iets anders. Ik ken VPN namelijk als software (virtual private network) dat gebruiken we zakelijk ook om hulp van buiten af in te roepen. Daarmee kun je computer op afstand ahw overnemen.
Gast Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Om een pc op afstand over te nemen (vergelijkbaar met extern bureaublad, maar dan handiger).Kan je o.a. VNC gebruiken en is gratis te downloaden ...moet je zoeken op realvnc.com. Na de installatie op de computer die u wilt overnemen, stelt u een wachtwoord in (Run VNC Server).Op de computer waar u op op werkt. Installeert u ook VNC en start daarna Run VNC Viewer.Er wordt dan naar het IP-adres gevraagd van de andere computer en daarna naar het wachtwoord (dat is ingesteld). Als het goed is, krijgt u het scherm van de andere computer in een venster te zien. Dit werkt ook via internet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen