Gast Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Hallo, Ik heb de laatste tijd veel problemen met sinchronisatie tussen beeld en klank. In het begin bij het opzetten is alles ok, maar na een tijd loopt het beeld achter op de klank en dit op alle zenders die te ontvangen zijn. Weet iemand hiervan de oorzaak en eventueel een oplossing?
Robsim Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Citaat: Hallo, Ik heb de laatste tijd veel problemen met sinchronisatie tussen beeld en klank. In het begin bij het opzetten is alles ok, maar na een tijd loopt het beeld achter op de klank en dit op alle zenders die te ontvangen zijn. Weet iemand hiervan de oorzaak en eventueel een oplossing? Hallo svenneke om hier een goed antwoord te kunnen krijgen zal je eerst moeten beginnen met wat meer te vertellen. Onderandere welke voor reciever je hebt, met welke software en eventueel met welke cam, op welke kanalen. Gr Rob [color:"green"] Als je je vrouw laat navigeren tijdens het autorijden, zie je meer van de wereld als met een GPS systeem!! [color:"blue"] Xtreme pvr & Digix pvr [/color]
Gast Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Ik heb dit ook maar gelezen en gekopieerd misschien is dit het, Bij gebruik van (bepaalde) plasma-, LCD- of moderne schermen of tv-toestellen kan het gebeuren dat het beeld op het beeldscherm langzamer wordt opgebouwd. Het geluid wordt echter wel direct afgespeeld. Dit heeft tot gevolg dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen. Bepaalde typen beeldschermen houden hier rekening mee en kunnen dit oplossen wanneer het geluid via de tv zelf loopt. Indien gebruikt wordt gemaakt van een externe versterker voor het geluid (bijv. via de optische uitgang van de ontvanger) dient de externe versterker een 'delay' mogelijkheid te hebben of dient op een ander wijze ervoor gezorgd te worden dat het geluid vertraagd afgespeeld wordt, zodat beeld en geluid synchroon lopen. GR
Gast Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Ok bedankt, maar ik denk niet dat hete probleem daar ligt. Kan hetzijn dat de positionering van deschotel hier iets mee te maken heeft. Dat hij bijvoorbeeld niet meer optimaal gericht is? Of heeft het hiermee zeker niets te maken?
Albert_H Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 De kans dat de afstelling van de schotel er iets mee te maken heeft is uiterst klein. Maar. zoals net al eerder gevraagt, geef eerst eens wat info over je apparatuur, gebruikte software en op welke kanalen het voorkomt. Heb je het probleem b.v. ook op FTA kanalen of alleen op gecodeerde kanalen? En zo ja bij welke coderingen en/of op welke kanalen. Bij PCI DVB kaarten komt dit probleem vaker voor. De audio data loopt voor een deel onafhankelijk van de video data, en de CPU belasting en gebruikte codecs kunnen dit probleem veroorzaken. Dus graag eerst wat meer info. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 12 mei 2005 Geplaatst: 12 mei 2005 zoals gevraagd zijn hier de antwoorden op jullie vragen. Het gaat hier over een TECHNOSAT 6700P digitale reciever, met SW : 2.18p en HW : 6000CXCI-2.0-SZL0 Verder komt het probleem voor op zowel de FTA als op de gecodeerde irdeto 1 - kanalen van NL. Ik gebruik ASTRA-sat. Ook merk ik dat het beeld niet echt soepel verloopt, het gaat precies in schokjes.
EXTREEMPJE Geplaatst: 22 mei 2005 Geplaatst: 22 mei 2005 Misschien een wat late reactie. Ik las net jou probleem. Met een xtreme of @sat kun je kiezen of de uitgang ntsc of pal is. Als hij niet op pal staat dan heb je deze problemen die jij hebt ook. Ik weet niet of je het inmiddels hebt opgelost maar bij deze heb je er misschien nog wat aan. Succes AO DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
ronaldsl Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Hoi, Ik heb precies dezelfde problemen. (dreambox, sony TV, en geluid via versterker) Het probleem is er pas na verloop van tijd. Even heen en weer zappen en het is weer goed. Oplossing ? niet echt, maar het is wel hinderlijk ronald
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen