harleyke Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 ik heb in mijn pc deze kaart zitten,radion 9000 maya,kan deze kaart problemen geven,pc laten craschen bv?zeer regelmatig als ik opstart krijg ik ofwel allemaal gekleurde strepen ofwel start hij gewoon op en is mijn bureablad geel getint, dan trek ik een paar keer aan de kaart de stekker er uit,totdat de kleur dan goed is. de pc crasht als mijn screesaver opspringt ofwel dat ik met dvdshrink of clonedvd bezig ben,met nero gaat alles normaal.als hij crascht dan hoor ik een stem system failed cpu , moederbord is asus k8v se deluxe. is al bij 5 verschillende binnengeweest,blijkbaar kan niemand deze fout vinden. groetjes harleyke. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Gast Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Je moederbord(stem) geeft aan dat er iets niet goed is met je cpu. Kan dus 4 dingen zijn: -Moederbord defect -CPU defect -Koeler defect -Voeding te zwak Verkleurd beeld wat te verhelpen is met het in & uit pluggen van de monitor kabel lijkt me een probleem met de vga kabel, niet je videokaart. Of ben je aan het klooien geweest met de fsb van je processor(en misschien dus ook met de mhzen van je pci/agp kaarten afhankelijk van je moederbord)? Je zou dan de standaard instellingen van je bios terug kunnen laten zetten. Je kunt ook in je bios kijken of de voltages van je moederbord nog allemaal kloppen.
harleyke Geplaatst: 2 mei 2005 Auteur Geplaatst: 2 mei 2005 ik had van in het begin aan een te lichte voeding gedacht,maar iedreen beweerd dat ze zwaar genoeg is 300watt .er is al vanalles veranderd in de bios hij is al in 5 handen geweest,kan ik zelf die standaardwaarden van het moederbord niet terugzetten? grtz. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Smurf Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 vaak als je naar de bios gaat, kun je de safe values laden dan staat alles zo dat het zou moeten werken. (niet optimaal) Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Voeding kan ook gewoon stervende zijn ofzoiets. Kijk vooral eens naar de voltages die de bios aangeeft. Normaal zou moeten zijn: 1.5v voor vcore 3.3v 5v 12v Kleine afwijkingen zijn geen probleem, maar bij de vcore bijvoorbeeld wel.
harleyke Geplaatst: 2 mei 2005 Auteur Geplaatst: 2 mei 2005 voltage is goed denk ik. vcore 1.568 v laatste 2 cijfers schommelen tussen 68 en 52 3.328 v laatste cijfers schommelen tussen 28 en 44 5.134 v 11.904 v safe values zie ik niet wel load setup defaults,is dat hetzelfde als safe values? grtz. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Smurf Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 nee maar dat is wel gedege die je zocht de originele standaard settings Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Volgens mij zijn de voltages wel aanvaardbaar. vcore ietsje te hoog, maar hoger is niet zo erg. Lager wel.
jeevanhoof Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 hoi, Dat de stem melding maakt dat de CPU failed hoeft helemaal niet de betekenen dat er wat mis is met je CPU. Vaak is er wat mis met je geheugen (Ik heb het pas nog voor gehad met hetzelfde moederbord. NIeuwe pc in elkaar gezet en de bios start niet door. Ik kreeg de melding Bios corrupt en CPU faild due the overklokking. Bleek dat de geheugenlatjes in een ander slot moesten zitten.) Je Bios kan je terug zetten door default te kiezen. Trouwens op je video kaart zit ook geheugen en dat kan soms ook al eens problemen geven. Kan je de kaart eens niet in een andere pc steken. Start je Bios op en loopt het mis bij het starten van windows of gaat het meteen verkeerd? Het eerste dat op je scherm verschijnt is de melding dat je video kaart gestart is. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
harleyke Geplaatst: 3 mei 2005 Auteur Geplaatst: 3 mei 2005 hij start gewoon op,maar sinds ik vorige week tijdens branden nu met clonedvd2 weer een crasch had starte ik terug op wat lang duurde, mijn drivers van de raidcontroller waren weg,terug geistalleerd,nu tijdens het opstarten krijg ik de melding promise fasttrackcontroller not find en de bios is not installed of toch zoiets dergelijks.dan duurt het nog even een paar keer zwart scherm en dan start hij door.in apparaatbeheer staan de drivers vermeld en zeggen dit werkt correct. is voor mij een raadsel,ik wil vanalles proberen,eer ik deze pc nog eens naar de winkel doe. grtz. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
jeevanhoof Geplaatst: 4 mei 2005 Geplaatst: 4 mei 2005 hoi, die melding kijg ik ook op een nieuw systeem met dergelijk moederbord. Waarschijnlijk heeft dat te maken dat je geen Sata schijf gebruikt, ofdat de drivers niet geïnstalleerd zijn voor die controller (denk ik) voor de rest werkt alles bij mij wel normaal. Je kan je orginele bios terug zetten of een bios update doen. De bios staat op je bijgeleverde cd. de recenste bios zul je moeten downloaden. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
harleyke Geplaatst: 6 mei 2005 Auteur Geplaatst: 6 mei 2005 hij doet nu niks meer, ik zie staan primary ide slave not detected. os checksum bad press f1 to run setup press f2 to load default values and continue. press f2 werkt niet. f1 in bios dan gaat ook niet,dan loopt ie vast, zal waarschijnlijk nieuw moederbord worden denk ik. grtz 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen