Olly Geplaatst: 2 mei 2005 Geplaatst: 2 mei 2005 Wie kan mij helpen? Ik werk met een nexus kaart met common interface met daarin een aston 1.05 module. Heb een abbo afgesloten maar ik krijg geen beeld of geluid uit de nederlandse zenders.De kaart is goed en de module ook want in de humax van een vriend draait alles wel.Ik gebruik multidec 9.1.Als ik de kaart gebruik heb ik yankse en s2-emu beide uitgeschakeld.Ook met de originele software van hauppauge krijg ik ook geen beeld.De fta's werken wel.Wie weet de oplossing?????
Gast Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Ik denk niet dat ik erg hulpzaam ben, maar toch... zover ik heb gebrepen werkt de astoncam en de mediaguardcam perfect met een orginele canaldigital kaart. er wordt hier en daar ook gesproken over dat je je kaart moet activeren, misschien dat je dat nog niet gedaan heb? wat bedoel je overigens met multidec? is dat een dvb programma? probeer anders eens dvb-dream, vindt ik het beste, ik heb ze allemaal geprobeerd, en bij alle andere problemen met opnemen, alleen dvb-dream werkt dan stabiel. Ik heb overigens ook de ss1 en heb geen common interface, maar zenders als veronica kun je niet meer ontvangen zonder canaldigital kaart. Ik ben nu op zoek naar een oplossing, ik denk eraan een ci te kopen die hoort bij de ss1 met een cam (ik weet nog niet welke, ik kan nergens uit wijs maken of een goedkope astoncam even goed werkt als een dure dragon cam 4.1) Verder spreek je van een abbo. Betekend dit dat je een maandelijksbedrag moet betalen voor de basis kanalen zoals ned1,2,3 rtl4,5 veronica, yorin, sbs6? Of bedoel je dat je alleen een abbo hoef te nemen als je nicelodeon of discoverychannel te bekijken? (kan dat overigens niet als je een goede cam zoals dragoncam heb met een canaldigital kaart?) zodat je toch geen abbo hoef te nemen om die extra zenders te kunnen bekijken? o ja, en is dit overigens de eerste keer dat je je ci gebruikt van je ss1, of heb je eerder succes gehad met andere cams misschien?
Onno Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Had dit al eerder verteld: SS1 met (originele) ci interface magic module en matrix cam beiden omgeprogd naar MR 1210 werken beiden met C+ seca 2 en irdeto 2 kaart ok. !! Bovendien blijven de voordelen van MR 1210 behouden ook al zit de kaart erin. Ik gebruik wel de originele technotrend software (217 g) Multidec wekt niet ! Progdvb geeft ook problemen ! Onno
Gast Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 onno, ik neem aan dat je zelf ook de ss1 heb met orginele ci module? wat ik niet geheel begrijp, je zegt dat je de magic en matrix cam heb hergeprogrameerd naar een ander stukje software, maar waarom? vooral de matrix cam kan toch standaard werken met de canaldigitaal kaart? of is het een uitzondering op de ss1, is er iets mis met de ondersteuning van cams in combi met de ss1? Ik ben zelf nu bezig een keuze te maken welke cam ik ga gebruiken, ik weet nu dat de dragon cam de canaldigitalkaart niet kan activeren, dit is dus lastig. maar de matrix cam doet dat toch wel, of alleen niet op de ss1?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen