gerritvogels2 Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Heb een Sony video recorder 2 in 1 een deel is een MiniDV en een deel is S-VHS en VHS. Op deze recorder zit een fire wire aansluiting. Ik wil dit op DVD krijgen. Ik sluit de sony op mijn pc aan via fire Wire en werk op de pc met Adobepremiere Elements. Vakantie film van afgelopen zomer vanaf de mini dv opgenomen en berwerkt en daarna op DVD. Dit werkte perfect. Nu mijn probleem: ook de VHS band via de fire wire laten afspelen en met bovengenoemd bewerkingsprogramma bewerkt. ook dit gaat prima ende scene`s worden netjes in de timeline gezet. Maar, Als ik nu met alles klaar ben en ik wil gaan branden, gaat hij de zaak ik niem het maar berekenen. Hij kijkt dan of er een compatibele DVD in de branderdrive zit en zo ja gaat hij verder. Dit proces maakt hij helemaal af maar als hij dan moet gaan branden krijg ik een error en gooit hij de ongebrande DVD er weer uit. Er staat nergens wat deze error inhoudt. Wie herkend dit fonomeen? Gerrit
Gast Geplaatst: 4 mei 2005 Geplaatst: 4 mei 2005 Ik denk dat je eerst het bewerkte deel van S-VHS naar de Mini-DV moet kopieren. Als je dan je Mini-DV laat spelen zal het via fire wire wel uitgevoerd kunnen worden. S-VHS is immers een analoge bron, bij mini-DV staat het wel digitaal op de tape en deze digitale info kan wel via fire wire uitgevoerd kunnen worden.
gerritvogels2 Geplaatst: 4 mei 2005 Auteur Geplaatst: 4 mei 2005 Schreef dat het een sony video recorder was meer het is een JVC maar dat doet eigenlijk niet ter zake. Contact met JVC gehad. Wanneer ik een signaal (lees S-VHS of VHS band) over de fire wire kabel stuur is dit ten alle tijden digitaal. men gaf aan dat het probleem in de pc moet zitten. Nu is het zo dat ik een NEC 3500A brander heb. Hierin gebruikte ik double layer DVD`s van Verbatim. Deze werken er voortreffelijk in. Nu heb ik een ander merk (Memorex) willen gebruiken. Na het opstarten van Adobe premiere elements gaat hij de boel bewerken maar kijkt vooraf of er een leeg medium in de brander zit. zit er niks in geeft hij dit aan. toch gaat precies op het moment nadat hij klaar is met berekenen en moet gaan branden op dat moment wat mis. Hij geeft zoals gezegd een error maar er wordt niet vermeld waar deze door komt. Nu eerst de boel in een folder opgeslagen en vandaar uit proberen te gaan branden. ook nu met Memorex kapt hij er mee. stop ik er een Verbatim DVD_DL in gaat alles perfect. Dus ik vermoed, dat het hem in de Memorex DVD`s zit. Gerrit
Gast Geplaatst: 5 mei 2005 Geplaatst: 5 mei 2005 Fire wire werkt inderdaad alleen met digitale overdracht. Maar ik begrijp dus uit je verhaal dat het analoge signaal op de S-VHS tape ergens in de machine omgezet wordt in een digitaal signaal voor de uitvoer?
gerritvogels2 Geplaatst: 5 mei 2005 Auteur Geplaatst: 5 mei 2005 yep, volgens JVC zou het zo zijn. Gerrit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen