Ga naar inhoud


Levensduur batterij van Laptop?


Gast

Aanbevolen berichten

Laptop : Toshiba satelitte A60 - 205, intel pentium 4 3,2

512mb intern

 

Ik gebruik mijn laptop voor 99% op mijn bureau met netsnoer.

Nu vraag ik mij af of het voor de levensduur van de batterij niet beter is om hem eruit te halen en in een la te bewaren. Zo ja moet je hem dan leeg of geladen bewaren.

In de Toshiba handleiding staat niet zoveel hierover, alleen dat de batterij de RTC(real time clock) batterij voedt. Volgens mij is dit onzin want een gewone desktop computer heeft ook een RTC en die wordt gewoon geladen door hem te gebruiken.

Ik kan ook contact opnemen met Toshiba, maar die willen weer 50 eurocent per minuut zien tot je ergens in Sint Juttemus aan de beurt bent.

 

Ik hoor verschillende geluiden over dit onderwerp.

Wie heeft hier uitsluitsel over.? confused.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


-Als het goed is zit er in jou laptop een LI-ION batterij.

 

- Li-ion accus hebben een hogere energiedichtheid dan bijv. Ni-Cd of Ni-MH accus, tevens is de zelfontlading (ladingsverlies als men ze niet gebruikt) geringer.

 

- Li-ion accus hebben geen memory effect, dus NIET onnodig (diep) ontladen. Dit verkort de levensduur.

 

- Li-ion accus hebben een beperkte(re) levensduur (dan bijv. Ni-Cad of NiMH). Bij volledige lading en 25 graden Celsius verliest de accu ongeveer 20% van zijn capaciteit per jaar.

 

- [color:"red"] Koop Li-ion accus niet in van te voren. Koop ze pas als je ze nodig hebt. Bedenk dat het ‘verouderingsproces’ direct begint na de fabricage. [/color] Let zo mogelijk op een fabricage datum. (helaas meestal gecodeerd). Koop ze dus NOOIT 2de hands, dit is bijna altijd een miskoop.

 

-Je kan hem dus gewoon in je laptop laten zitten, de doodsstrijd is toch al begonnen loldev.gif

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit inderdaad een Li-ion 8 cell battery pack in.

Zou het echt zo'n vaart lopen?

Misschien kunnen andere sat4allers reageren die ervaring hebben met dit type batterij. loep.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar het blijft koffiedik kijken.

Ik heb zo'n idee dat als ik de technische dienst van Toshiba bel (50 eurocent per minuut tot in Sint Juttemus) ze het ook niet weten hoe ik mijn baterij moet behandelen in mijn "werkgeval".

Ze zullen wat uit de mouw schudden.

Ik wacht geduldig af tot er iemand met een stukje logica aankomt,wat hout snijdt. smirk.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb zo'n idee dat als ik de technische dienst van Toshiba bel (50 eurocent per minuut tot in Sint Juttemus) ze het ook niet weten hoe ik mijn baterij moet behandelen in mijn "werkgeval

 

En als je ze dan eens een gewone email stuurt met je vraag?

 

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik gesnapt heb van accu's is dat ze in opgeslagen toestand altijd op 80% geladen toestand worden gehouden. dat zal wel de stadium zijn waar ze ongebruikt het langst mee gaan. dus kortom bij niet gebruik eens per jaar opladen en laten liggen ??

verder staat er altijd hoe niet te mishandelen wink.gif dus niet te koud niet te warm enz.enz

blijven chemische bommen wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene accu is de ander niet. Andere accu's (batterijen)moeten juist weer leeg bewaard worden. Zoals de accu van mijn camcorder, aldus de gebruiksaanwijzing. kweetniet.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Zijn er toevallig nog ontwikkelingen op dit gebied? ik heb laatst een andere batterij gekocht maar weet niet hoe ik die behandelen moet. Het laad lampje knippert langzaam als ie vol is. Betekent dat bijladen of wat anders?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zijn er toevallig nog ontwikkelingen op dit gebied? ik heb laatst een andere batterij gekocht maar weet niet hoe ik die behandelen moet. Het laad lampje knippert langzaam als ie vol is. Betekent dat bijladen of wat anders?


Ik zal even vertellen hoe ik het altijd al doet en heb nog steeds geen andere hoeven aan te schaffen, ik heb mijn laptop meestal thuis in gebruik hij gaat enkel mee op vakanties dus hij staat 11 van de 12 maanden op een vaste plek, ik heb de batterij altijd in de laptop zitten en verwijder hem ook niet, ik laat hem week op netstroom lopen en na een week trek ik de netstroom eruit en laat ik hem doodbloeden de volgende dag stroom er weer op batterij gaat weer laden en week later zelfde ritueel, en dit werkt prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...