Ga naar inhoud


Levensduur batterij van Laptop?


Gast

Aanbevolen berichten


Citaat:
Ok thankx voor je antwoord! Het kan dus waarschijnlijk geen kwaad als de lader eraan blijft als hij vol is.


Nee het kan geen kwaad ten eerste stopt je laptop de stroomtoevoer naar je batterij automatish als die vol is en gebruikt dan enkel de netstroom het belangrijkste is het laten leeglopen van de batterij met een regelmaat als dat mogelijk is tenminste zodat de batterij goed blijft, het belangrijkste is wat ik zeg doodbloeden dus je laptop slaat af er is geen stroom meer, zou je dit niet doen gaan de zuren chemish reageren in je batterij en gaat hij steeds minder presteren, natuurlijk gaat elke batterij op den duur naar de knoppen maar je kan zijn levenduur wel 7x langer maken op deze manier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het belangrijkste is het laten leeglopen van de batterij met een regelmaat als dat mogelijk is tenminste zodat de batterij goed blijft

Dat geldt voor nikkel cadmium batterijen, maar die worden tegenwoordig in laptops niet meer gebruikt.
Dat was ter voorkoming van het memory effect, maar daar hebben LiIon batterijen geen last van.
Die kun je het beste gedeeltelijk geladen houden, en niet regelmatig diep ontladen.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
het belangrijkste is het laten leeglopen van de batterij met een regelmaat als dat mogelijk is tenminste zodat de batterij goed blijft

Dat geldt voor nikkel cadmium batterijen, maar die worden tegenwoordig in laptops niet meer gebruikt.
Dat was ter voorkoming van het memory effect, maar daar hebben LiIon batterijen geen last van.
Die kun je het beste gedeeltelijk geladen houden, en niet regelmatig diep ontladen.

Greetz, Lion.


Ik hou me nog altijd ouderwets vast aan de woorden van een auto monteur een accu is een accu en zo behandel je hem, dit heb ik gewoon bij alles zelfde gedaan en inderdaad het kost me geen moer en mijn batterijen wat ze ook bevatten blijven draaien, kan nog een vergelijking geven hiermee een aantal colegas van mij hebben zelfde mobiel als ik we kochten ze in zelfde week was een mega aanbieding echter ze zitten na 3 dagen al op de loader en ik pas na 7 de handleiding tijd en allemaal zijn ze even oud, en simpel ik zet mijn mobiel thuis dagelijks op de loader voor een week en dan laat ik hem eraf voor een week en valt hij uit, loader er weer op en weer week en dan doet hij het ook gewoon weer week en dat blijft ook zo doorgaan. Ik heb dus nog nooit enige nieuwe batterijen aan hoeven te schaffen voor zowel laptop mobiel en auto ook niet, en die in de auto is al 13 jaar oud, gewoon even elk jaar wat bijvullen en op de loader en volgens garage is die accu in top conditie, ik blijf wel gewoon mijn eigen standaard aanhouden want het schijnt dus echt te werken met dank aan een goede vriend die auto monteur is en nog steeds hoor in pijnacker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu heb ik onlangs ook een accu gekocht voor mijn Armada E500. Ik zou nog in de BIOS moeten om deze te callibreren, zo is me aangeraden. Maar ik geraak er niet in. Bij het opstarten verschijnt F12 als comando om in de BIOs te raken. Helaas lukt het me niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Graafje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu heb ik onlangs ook een accu gekocht voor mijn Armada E500. Ik zou nog in de BIOS moeten om deze te callibreren, zo is me aangeraden. Maar ik geraak er niet in. Bij het opstarten verschijnt F12 als comando om in de BIOs te raken. Helaas lukt het me niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Graafje.


Werkt je keyboard wel voor je het besturings systeem start? Ik heb ook een keyboard hier in de kast liggen die enkel werkt als windows/linux is gestart en daarmee kan je niet in de bios komen.

En noem het geen accu maar batterij ofzo een accu is voor een auto en bevat vloeistof, droogcel noem je geen accu maar batterij. Dit ter info hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

En noem het geen accu maar batterij ofzo een accu is voor een auto en bevat vloeistof, droogcel noem je geen accu maar batterij. Dit ter info hoor.
Nat en droog heeft hier niets mee te maken.
Het verschil tussen accu en batterij is dat een accu wel herladen kan worden en een batterij niet.

Steeds meer mensen mensen weten dit echter niet en gebruiken het woord batterij als ze een accu bedoelen. Dat komt waarschijnlijk omdat in het Engels / Amerikaans alles "batterie" heet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en die in de auto is al 13 jaar oud
accu is ouder dan de auto zeker .

Maar de levensduur van een autoaccu word bepaald door het gebruik van de auto als je deze flink gaat gebruiken is hij zo op want wat gebeurd er in een auto accu electronen stroom van de negatieve platen naar de positieve platen als de platen versleten zijn accu op eens per jaar laden zal weinig uitmaken de dynamo in de auto laad m al het hele jaar vloeistof op peil houden wel

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het al dan niet werkt, ik weet het niet. Maar ik wil de opstart onderbreken en naar de BIOS gaan maar dat lukt me voorlopig niet. Moet ik een andere toets indrukken? Of twee tegelijk? Wie weet raad?

 

Graafje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
F8 of f2 ligt aan welke toets is toegewezen hiervoor soms is de tijd heel kort afgesteld hiervoor dan tijdends opstarten blijven drukken


Citaat:
ik moet mijn fn knoppie ook indrukken(tegelijkertijd)


Penthe had er net een bericht tussen gepost...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nat en droog heeft hier niets mee te maken.
Het verschil tussen accu en batterij is dat een accu wel herladen kan worden en een batterij niet.

Steeds meer mensen mensen weten dit echter niet en gebruiken het woord batterij als ze een accu bedoelen. Dat komt waarschijnlijk omdat in het Engels / Amerikaans alles "batterie" heet.

Dat zou betekenen dat een oplaadbare batterij eigenlijk een oplaadbare accu is????

Dikke van Dalen
Citaat:
ac·cu (de ~ (m.), ~'s)
1 apparaat voor het opslaan van elektrische energie => accumulator, batterij

bat·te·rij (de ~ (v.), ~en)
1 toestel waarin elektrische energie opgeslagen kan worden, vooral een in één omhulsel bijeengebracht aantal kleine droge elementen die gebruikt wordt voor de voeding van elektrische apparaten => pil
2 [belg.] accu


Conclusie een accu is een batterij, maar alleen voor de belgen is een batterij ook een accu. grin.gif

groet,
JJK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...