Ga naar inhoud


melding op scherm : het CI wordt geïnitialiseerd ?


Gast L.J.Zwueste

Aanbevolen berichten

Een beginnersvraag.Ik heb een Dreambox 7000-s. bij het bekijken van een

Nederlandse Canaldigitaalzender verschijnt de medeeling: "Het common

interface wordt geinitialiseerd"Dit duurt vrij lang en "zappen"is er zo

niet bij.

Bij Canaldigitaal dacht men dat het misschien aan de antenne verbinding

lag. Heeft iemand dit probleem inmiddels zelf ondervonden en opgelostBen benieuwd!

Vriendelijke groeten,

Bert zwueste

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je er soms een CI module in zitten? Sommige CI modules werken namelijk niet echt fijn samen met de dreambox. Ik heb hier precies het zelfde gehad met een Matrix Reloaded cam, nadat ik er gewoon magic met penta 1.20 in had gezet werkte ie als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een originele MediaGuard CI-module (de enige echte goedgekeurde CI voor de CanalDigitaal/Canal+ kaart) en heb hetzelfde probleem. Het is dan natuurlijk prima om te vermelden dat je dit kunt omzeilen dmv een emu te draaien, echter je zou toch mogen verwachten dat je als eerlijke kijker gewoon compleet legaal naar je nederlandse zenders zou moeten kunnen kijken, zonder allemaal moeilijkdoenerij met emu's en images. Nu kun je zeggen dat de Dreambox een hobbybox is, en dat dit er bij hoort, maar ik vindt dat hij ook in staat moet zijn om met een basisconfiguratie, dus een 'kale' box met de laatste originele firmware, een CanalDigitaal MediaGuard CI-module, en een CD-SECAII kaart probleemloos zou moeten kunnen werken.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon niet nodig om een CI-seca moduul te gebruiken als je een emu actief hebt welke seca in een embedded slot ondersteunt.

 

Blijft uiteraard raar dat de 'melder' problemen heeft.

Maar welk type gebruikt ie ???

 

 

 

p.s.

Mijn Aston 1.05 er even in gehad en geeft geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "initialiseren" van de CI module duurt altijd lang. Dit is (kort door de bocht) het opstarten en aanmelden van de CI module bij de ontvanger.

Normaalgesproken komt dit alleen voor bij het aanzetten van de ontvanger, en sporadisch bij het zappen van kanaal naar kanaal als de software in de CI module, of de software van de ontvanger vastlopen. Tijdens het continue kijken naar een kanaal zou het eigenlijk niet voor moeten komen. Omdat ik geen ervaring heb met een Seca module in een Dreambox kan ik hier verder geen uitspraken over doen.

 

Wat me wel hogelijk verbaast is dat je uberhaupt gebruik maakt van een Seca CI module in een Dreambox. Dat is namelijk helemaal nergens voor nodig. De Dreambox beschikt over 2 kaartlezers waar je met gebruikmaking van de juiste software in je Dreambox zo je Canaal + smartkaart in kan prikken.

 

De software is gemakkelijk te vinden en wordt wel emu (afkorting van emulator) genoemd. Bij deze emu zit altijd een configuratie file die je moet instellen zodat je Canaal + kaartje rechtstreeks in het kaartslot van de Dreambox werkt.

 

In het Dreambox forum is hier genoeg over te vinden, en er zijn genoeg internet sites die kant en klare cofiguratiefiles en emu's ter download aanbieden. Het vergt wat zelfwerkzaamheid, maar het resultaat mag er dan zijn. Een populaire emu is bijvoorbeeld Newcamd.

 

succes,

Peter.

 

voorbeeld

voorbeeld 2

Zelf ff verder zoeken....:-)

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem doet zich voor tijdens het zappen naar een andere (SECA-II) zender. Het duurt dan 5 tot 10 seconden totdat er weer beeld verschijnt. Tijdens het kijken verder geen problemen.

 

Toch ben ik van mening dat, ondanks dat je het in een Dreambox eigenlijk niet nodig hebt, je een Mediaguard CI moet kunnen plaatsen en gebruiken zonder problemen.

In maagdelijke toestand is de box immers niets meer of minder dan een FTA-bak met een CI-slot, waarmee je vervolgens na het plaatsen van een Mediaguard CI-CAM en bijbehorende SECA-II kaart, probleemloos naar het Nederlandse pakket zou moeten kunnen kijken.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb inmiddels de laatste versie van Hydra geinstalleerd via mijn computer. In die image schijnt een emu te zitten. Eén en ander, de communicatie tussen de computer en de dreambox vergt enige voorbereiding. Nu nog de emulator in de Dreambox zien te configureren; daar ben ik nog niet achter. De Seca Ci module had ik volgens de handeelaar nodig!

Inmiddels ook geschreven naar de Dreambox fabrikant; echter geen antwoord ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke image, uitzonderingen daargelaten, heeft geen emu in zich, deze dient via de afstandsbediening in de dreambox gedownload en geinstallerd te worden.

Bovendien heb je geen seca ci module nodig. Die handelaar wilde je dus op kosten jagen

 

Bij hydra onder de groene knop zien

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het mis als ik zeg dat je met een CI (in mijn geval Aston 1.05) sneller kan zappen dan met een bv Camd3..???

Overigens die melding van initialiseren heb ik soms.

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...