Jurr Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Vandaag vertelde de lokale satelliet winkel dat het niet mogelijk is om twee LNBs door middel van diseqc aan een Philips 2210 te koppelen. Nu blader ik door de handleiding en daar staat bij de technische specificaties onder het kopje Satelliet-interface het volgende: Toonschakeling 22 Khz (aan/uit) Toonburst voor 2 omloopposities Wat wordt hiermee precies bedoeld? Met zoeken op Google zie ik wel dat er schakelaars zijn die gestuurd worden met 22 Khz of heeft dit met het hoog/laag H/V te maken? Kortom: is dit een bruikbaar alternatief voor diseqc? Tenslotte weet iemand of er updates voor deze Philips 2210 zijn te krijgen? De huidige firmware is beperkt - max 500, weinig vooral als Astra 2 erbij komt - en vooral teletekst is niet stabiel. Groetjes, Jurrien
GreenPolo Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Om een tweede lnb te plaatsen heb je andere firmware nodig, de dsr 2210 is een canaal-digitaal doos. Er bestaat (voorzover ik weet) nog geen alternatieve software voor. De 2210 heeft geen aansluitingen om deze van nieuwe firmware te voorzien. Maar wat de toekomst zal brengen? Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Gast Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 Citaat: Om een tweede lnb te plaatsen heb je andere firmware nodig, de dsr 2210 is een canaal-digitaal doos. Dit snap ik ff niet. Op een philips met de originele firmware kan je volgens mij ook twee koppen aan hangen, Astra en Hotbird, waarom zou dat dan niet gaan bij deze decoder? Ik moet wel ver terug denken, maar volgens mij kan dat gewoon. Grts euromuis
spirit_rules Geplaatst: 3 mei 2005 Geplaatst: 3 mei 2005 yep max 2 lnb's aan te sluiten.. [color:"blue"] Spirit_rules [/color] ------------------------------------------------- Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430 Member van het Openfirmware Team
GreenPolo Geplaatst: 4 mei 2005 Geplaatst: 4 mei 2005 Ik was in de veronderstelling dat er een kanaallijst in zat van canaal digitaal, en dat deze niet aan te passen (uit te breiden)is. Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen