Gast Geplaatst: 5 mei 2005 Geplaatst: 5 mei 2005 Ik wil een Irdeto 2 kaart gaan sharen met twee VDR machines, d.m.v. een card server op een Linux machine. Ik lees overal dat dat mogelijk is, maar ik kan nergens de benodigde software vinden. Het enige wat ik na een paar uur zoeken op een vage russiche site heb gevonden is een newcamd zip file, met daarin een "cardserver" binary. Nu wil ik niet zomaar een onbekende binary gaan draaien, ten eerste omdat ik dat een risico vindt, en ten tweede omdat ik dan bij eventuele problemen niets kan doen. Ik vraag me dus af of de source code van deze, of een andere, server beschikbaar is.
Gast Geplaatst: 6 mei 2005 Geplaatst: 6 mei 2005 ik denk dat je gewoon newcamd moet downloaden voor vdr, ben 'm al eens tegengekomen, en de cardserver die daarbij zit moet gebruiken icm een poormans cam, zou moetten werken LIJKT me, voor zover ik weet is er van geen een cardserver de source beschikbaar suc6
frozen-sky Geplaatst: 6 mei 2005 Geplaatst: 6 mei 2005 Helaas is de source van newcamd niet beschikbaar. Ik heb 'm daarom in een chrooted enviroment draaien, zodat er geen tot weinig kans is dat de binary dingen doet die je niet wilt. MBT. vdr: Ik draai newcamd op mijn client, daarnaast heb ik vdr gepatched zodat deze communiceerd met newcamd. Newcamd heb ik niets aan aangepast. De client/newcamd maakt in mijn geval weer verbinding met een newcamd cardserver. Maar kan natuurlijk ook via card spider. Voor twee vdr boxen is de situtatie analoog. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 6 mei 2005 Geplaatst: 6 mei 2005 Citaat: Helaas is de source van newcamd niet beschikbaar. Ik heb 'm daarom in een chrooted enviroment draaien, zodat er geen tot weinig kans is dat de binary dingen doet die je niet wilt. Ik heb inmiddels source code gevonden van cwserver en cardserver:http://softbetacam.sinfree.net/ Ik weet echter niet of dit bruikbaar is, er zit nauwelijks documentatie bij. Als ik cardserver opstart, blijft hij hangen bij het initialiseren van de smartcard. Citaat: MBT. vdr: Ik draai newcamd op mijn client, daarnaast heb ik vdr gepatched zodat deze communiceerd met newcamd. Newcamd heb ik niets aan aangepast. De client/newcamd maakt in mijn geval weer verbinding met een newcamd cardserver. Maar kan natuurlijk ook via card spider. Voor twee vdr boxen is de situtatie analoog. Ik gebruik vdr met de sc plugin, dat zou toch ook moeten werken?
frozen-sky Geplaatst: 7 mei 2005 Geplaatst: 7 mei 2005 Klopt, VDR + SC moet ook werken. Maar is iets trager met zappen. Je hebt nog steeds de aangepaste firmware voor je DVB-S kaart nodig Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen