Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heren/Dames,

Sind kort ben ik in het bezit van een triax 272s of te wel een DM5620.

Nu ben ik er al achter dat ik over het internet vrij simpel een interface kan aanroepen om kanalen te kunnen veranderen en derelijke.

Om een recorder te starten etc.

wat ik echter nog niet voor elkaar heb is dat het signaal dat op de receiver binnenkomt word gestreamed naar een internet server.

Het liefst natuurlijk dat ik daar een ander kanaal kan kijken dan er op de tv speelt, maar dat zal wel heel erg complex gaan worden.

Ben al aan de slag geweest met ngrub, maar echt beeld krijgen is er nog niet bij.

Heeft iemand een linkje naar een site die me hier meer over kan vertellen.

of een documentje "bekijk mijn sat over internet voor dummies"

Enige hulp word zeer op prijs gesteld

greetz

Geplaatst:

Hoi,

ik zelf gebruik vlc om te streamen.

het probleem is is dat de satteliet stream omenabij de 4 mbit zit, aangezien zee weinig mensen onder ons deze upload hebben moet je het een en ander transcode.

Ik weet dat de dreambox kan streamen, dit zal wel de rauwe stream zijn, dus deze krijg je van zijn leven niet het internet op. Je moet eens kijken naar het programma VLC. ik gebruik zelf VDR icm cardsharing en 2 dvb kaarten. Je moet een extra pc hebben die de mpeg2 steam naar bijv. divx/mp3 omzet. ga wel ff uit van 2ghz of meer!

Suc6, ps ik denk dan het streamen van een ander kanaal dan wat je kijkt lastig word, wellicht als het zich op de zelfde transponder bevind het nog gaat, maar geef je weinig kans.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen