Ga naar inhoud

AMD 64 in mijn laptop.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik een AMD 64 prosessor in mijn laptop zetten? Er zit nu een 2.8 er in zitten maar dat is een mobile! Dus ik wil er een 2.8 64 inzetten (als het kan).

Het moederboard is wel geschikt voor de opteron prosessor (64 bits dus).

Het is een Compaq R3000 serie.

Wat ik verder nog wil weten is hoeveel tijd heb ik minder op accu met de nieuwe prosessor?

Groetjes Ronald.

Geplaatst:

Welke laptop van de R3000 serie heb je? B.v. R3140US

Als je op jouw type zoekt en chipset, dan weet je welke chip er in zit en of deze de AMD64 ondersteund.

Je moet ook kijken of er een update is voor jouw bios (change log)

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Citaat:
Er zit nu een 2.8 er in zitten maar dat is een mobile!

Afgezien van bios zaken etc. zit je nog met een ander probleem. Processoren voor laptops gebruiken in het algemeen veel minder stroom, en blijven dus veel koeler. Als je er een 'gewone' AMD64 in zet (als dat al mogelijk is), dan zal je accu veel eerder leeg zijn en je loopt een gerede kans dat je de cpu en de rest van de laptop vernield door te veel warmte ontwikkeling. De koeling is daar niet op berekend!

Geplaatst:

buiten de problemen die mijn bovenbuurman opnoemde zit een athlon xp-mobile is een heel andere socket als een amd 64 dus dat gaan never niet lukken.

Geplaatst:

de complete hardware (moederbord) is hier niet geschikt voor... gewoon lekker wachten tot de 64bit laptops betaalbaar worden (als ze er uberhaupt al zijn)

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen