Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik ben al dagen aan het struinen over de diverse satsites. Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden.

Mijn probleem (het is niet echt een probleem, meer een willen weten verhaal)

Ik heb een Matrix Reload, daarbij een funcard met een 6in1 erop.

Matrix werkt perfect, geen problemen mee, ik heb de 1180 software erop staan.

nu wou ik voor zenders die niet in die 1180 staan die funcard gebruiken, alles erop (op de fun) geprogrameerd, geen enkel probleem. De CAM ziet de card ook wel.

Doch zodra die funcard in de MR zit, doen geen van mijn zenders het meer. (alleen de FTA).

Zou het kunnen zijn dat er een conflict is tussen de MR en de 6in1 die op de fun staat ? Of kan de MR gewoon niet op deze manier werken ? (met een 6in1 dan)

Hetzelfde trouwens voor mijn (overigens originele) C+ kaartje, zodra ik die in de cam stop werken mijn nederlandse zenders niet meer. (vandaar dat ik zelf aan een conflict dacht)

Bij voorbaat hartelijk dank voor een antwoord.

Patrick

Geplaatst:

Eerst welkom op het bord,

Een MR werkt niet met een fun 6-1 zie hier bovendien voegt het niets toe er zitten op de fun geen dingen die niet in de MR zitten.

Het tweede zou ik me drukker om maken want dat moet gewoon werken met een CD kaart maar als ik de kaart in de ontvanger stopt werkt het ook niet maar na overnieuw opstarten wel, probeer dat maar eens.

GR

Geplaatst:

Hoi Aart,

Dankjewel voor je antwoord. Idd, ik heb even naar dat overzichtje gekeken, en ik denk dat ik een Magic Cam moet hebben om dat alles correct te doen.

MR is dan een verkeerde keuze denk ik. Wel zag ik ergens een magic.cas slingeren voor de MR, geen idee of dat werkt, ik zal het morgen eens proberen.

Het idee erachter was dat de funcard de kanalen op zou pikken die ik niet in de MR heb staan (lees niet meer werken). Ik weet dat er hetzelfde inzit, maar 6in1 is makkelijker op te pikken, en rap geschreven op een kaartje.

AL met al denk ik dat een Magic voor mij dan het beste is, die werkt zo te zien ook goed met originele kaartjes, anders slaat bij mij iedere keer alles op zwart, terwijl ik een origineel kaartje heb, das belachelijk natuurlijk ;-)

In ieder geval is het me een stuk duidelijker nu, bedankt voor je antwoord, nu nog kijken of ik die magic.cas erin moet zetten...

Patrick.

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Nou ik heb geprobeerd om die MR naar een magic te programmeren, maar word niet herkend door de ontvanger. Ik neem dus aan dat ik iets verkeerd heb gedaan.

Ik heb de forums fescanned, maar kan nergens iets vinden over een MR -> Magic te programmeren.

Het volgende heb ik gedaan:

Eerst heb ik de xilinx (magic.cas) op de MR gezet, en daarna heb ik de Matrixreloaded loader voor flash erop gezet.

Daarna de dumploader met penta 1.09 erop gezet vanaf memoryaddress 100000.

No go dus.

Heeft iemand hier ervaring mee, oftewel ik zal wel verkeerde software eropzetten.

Groetjes,

Patrick

Geplaatst:

De magic cas is prima op de xilinx.

Maar de flash weer erase all, daarna de dumpfile penta 1.09 er op van af 00000 dat is alles.

Als hij het dan nog niet doet moet je eerst de goeie dreamload zoeken voor de flash, er van van alles in zitten,Toshiba ,Hynix,ST enz dan die er op van af 00000 daarna de penta 1.09 mbf dus geen dump nemen vanaf adres 10000.

Je kan hier ook in de database kijken.

GR

Geplaatst:

Hoi,

Ok het staat erop. Ik moest toch wel vanaf 10K schrijven omdat ik dit met een CAS deed, en het was een mbf (penta). Daarna pas de xilix weggeschreven en ziedaar een magic cam ;-)

Zonder morren slikt ie nu de origineel kaartjes en ook de 6x1 pakt ie

correct. Wel heb ik nog wat kleine probleempjes zoals dat de 6x1 bijvoorbeeld

somige zenders niet pakt die de matrix wel deed, maar dat schijnt normaal te zijn.

Wel duurt het soms lang voordat een zender verschijnt (NL en bijvoorbeeld BBC prime gaan perfect) maar sommigen duurt erg lang 10-20 seconden, en anderen gaan weer snel. Is dit normaal bij een 6x1 kaartje ?

Of zou het sneller zijn als ik bijvoorbeeld 1 protocol per kaartje

schrijf naar bijvoorbeeld een titanium kaart ?

Goed, hardstikke bedankt voor de info en het even in de goede richting

zetten van die omprogrammeeractie.

Groetjes,

Patrick

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen