Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als enrhousiast Linux beginneling heb ik weer een tweetal vragen.

1. Ik draai op dit moment FC3 op een aparte HD in mijn PC. Nu lees ik overal dat FC4 betere drivers heeft voor video en geluid. Hoe doe ik een upgrade naar FC4? Is dat alles opnieuw installeren en "overnieuw" beginnen, of is er een update mogelijk dat de huidige instellingen behouden blijven.

2. Ook lees ik enthousiaste verhalen over Ubuntu. Deze heb ik inmiddels op een CD gebrand. Hoe installeer ik deze software naast FC 3 op mijn HD, zodat ik bij het opstarten kan kiezen welke opstart? Ik wil dus FC behouden.

Geplaatst:

1-Opgepast met upgraden van software die nog in testfase is... ik raad je aan pas te upgraden bij de final release van Fedora Core 4, nu zijn er alleen nog maar test-uitgaven.

Als je een upgrade doet van een vorige release zonder te formatteren zou die alle vorige instellingen ongemoeid moeten laten.

2-Ubuntu is inderdaad super...deze installeren naast een bestaande installatie zal je tijdens de installatie moeten kiezen voor een gedeelde partitie ...is altijd een beetje tricky.

Beter zou zijn om een tweede harde schijf in je computer te brengen,of om een racksysteem...kan je installeren zonder kopzorgen.

Geplaatst:

Een rack bestaat uit een vast gedeelte die in een vrij 5.25 opening past van de pc-kast en die d.m.v een IDE kabel verbonden wordt met het moederbord.

Het tweede gedeelte van de rack is een soort schuif met een ligplaats voor de harde schijf.

Verder zit aan het uiteinde van de schuif een soort quick connection , die je d.m.v een lichte druk contact laat maken met het vast gedeelte en also een degelijke verbinding tot stand brengt.

Nu kan je bvb. meerdere besturingssystemen installeren telkens op een andere HD en schuif...die je dan in de rack schuift.

Nog een voordeel van een verwisselbare schijf, buiten het snel wisselen is het feit dat je je hardeschijf gewoon meeneemt of opbergt waar je wil... veiliger kan niet!

Geplaatst:

Hier zie je zo'n schuif waar de harde schijf is ingeplaatst en klaar is om in zijn ligplaats te schuiven in de computer.

Zo'n rack kan je reeds kopen voor +/-15 euro voor de pvc-uitvoering...de aluminium uitvoering is wat duurder!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen