pa3fat Geplaatst: 8 mei 2005 Geplaatst: 8 mei 2005 Na enkele nachten het zelf geprobeerd te hebben hierbij een oproep tot hulp ! Wil via een bluetooth dongle een ActiveSync verbinding opzetten tussen XP en mijn Ipaq 2210. Dit in plaats van via de cradle over usb. Bij het plaatsen van de bluetooth dongle wordt door XP netjes het device gezien en generieke drivers geinstalleerd. Via config/bluetooth apparaten komt ook de pocket pc te voorschijn en kan ik sleutels uitwisselen voor bleutooth. Bij het toekennen van services wil het ineens niet meer. Bij het activeren van Seriele poort (SSP) Generic Serial krijg ik de pop-up melding "Toegang geweigerd" De andere service DUN (inbelverkeer) geeft zelfde resultaat. Ik kan wel op de ipaq de services opvragen en krijg dan een "'p" als service. Verder wil het allemaal niet. Hoe krijg ik de seriele poort in XP nu geactiveerd? Lijkt me het minste dat de PC en IPAQ het eens zijn over de onderlinge mogelijkheden. In netwerkverbindingen zie ik wel een bluetooth netwerk en kan ik met de ipaq verbinding krijgen. Echter het lijkt een richtings verkeer. De PC stuurt packets maar er komt niets terug. Het lijkt alsof de ipaq dicht blijft. ActiveSync wil echter nog steeds niet. Wie kan mij verder helpen? ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Gast Geplaatst: 8 mei 2005 Geplaatst: 8 mei 2005 Werk je met SP2 ? Kan je niet via Start-->Alle programma's-->Bureau-accessoires-->Communicatie-->Wizard Bestandsoverdracht via Bluetooth. Hier zou je een raampje moeten krijgen, waar je kan kiezen of het om bestanden verzenden of ontvangen gaat.
pa3fat Geplaatst: 8 mei 2005 Auteur Geplaatst: 8 mei 2005 @big john, Het gaat niet om het ontvangen/verzenden van een specifiek bestand. Ik wil via Bluetooth mijn usb verbinding vervangen en dus activesync kunnen doen daarmee. Krijg via bluetooth apparaten heel veel gedaan, maar het uitwisselen van de services wil niet. Geen toegang. Via bluesoleil (meegeleverd op de cd van de dongle) lukt me vrij veel maar is net handig. ?? ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
pa3fat Geplaatst: 8 mei 2005 Auteur Geplaatst: 8 mei 2005 Het is me "gelukt" alleen is het me niet helemaal duidelijk hoe. Ik kreeg ineens de optie om als service COM3 te activeren. Dit heb ik gedaan waarna ik via ActiveSync ook via bluetooth kon synchroniseren. Heb zelfs nu internet via het geheel lopen. Maar het blijft een zeer ondoorzichtig deel dat bluetooth. Mochten er mensen zijn die weten hoe en wat hoor ik dat alsnog graag. gr. ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Gast Geplaatst: 9 mei 2005 Geplaatst: 9 mei 2005 Hou even in de gaten dat je alle software up-to-date hebt. Heb zelf een probleem gehad met mijn IPAQ en bluetooth. Kreeg op geen mogelijkheid verbinding. Nadat ik de laatste software versie erin had gezet ineens de mogelijkheid tot COM8 waarna alles werkte. In mijn geval ging het om TomTom3 via bleutooth. Tot die tijd had ik alleen 2x COM5 dacht ik... Rest van het dataverkeer laat ik lekker via USB lopen, die kabels zaten erbij en werken 100%.
Henksat Geplaatst: 9 mei 2005 Geplaatst: 9 mei 2005 Het probleem zit hem in het feit dat SP2 drivers installeert waar jouw BleuTooth niet mee overweg kan. Volgende keer kun je beter de BT drivers vervangen door de drivers van jouw BT-setje. Ik heb dat gekl**t hier ook al een paar keer meegemaakt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
pa3fat Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Geplaatst: 9 mei 2005 De drivers bij mijn bluetooth richten zich hoofdzakelijk op het gebruik via BlueSoleil. Is wel een leuk programma, maar ook daarmee kon ik ook geen internet verbinding opzetten. Dat werkt nu stomtoevallig ook ! Zal het nog eens proberen met de laptop. Daar is het eigenlijk om begonnen zodat ik geen kabel hoef te kopen ! Dank voor de reakties ! ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen