Ga naar inhoud


wat kun je verder met een matrix revolution cam?


Gast

Aanbevolen berichten

kan iemand mij in het kort uitleggen wat ik zou hebben aan... silvercards, funcards, platinumcards, knotcard, enz... Ik heb nu een matrix revolution met orginele canaldigital card, dalijk waarscheinlijk ook een dragon 4.1. Wat doen die smartcards die je zelf kan programeren? de dragon heeft toch alle emulators al die er te emuleren zijn of niet? Weet iemand ook wat feitelijk het verschil is tussen een matrix revolution en een dragon cam. bv. de ene doet seca emuleren, de matrix emuleerd niets maar alleen met smartcards bv.

 

overigens, weet iemand op hoeveel Volt ik mijn common interface moet instellen, 5v of 7v? voor de matrix en dragon

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om de software op de dragon te krijgen heb je een Dragon-loadercard nodig.

Die kaart prog je in bv een Infinity Phoenix USB progger.

Daarna stop je de kaart in de cam die in de tuner zit en upgraden maar.

Kosten loadercard 17,50 en de Infinity kost iets van 6 tientjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel niet zo zeer de update card, dat snap ik nu, ik bedoel dat je meer canalen zou kunnen openen door middel van zelf geprogrameerde kaarten?

 

nog iets... Zitten de key's die nodig zijn om de emulator te laten werken in de dragon cam (of misschien ook matrix cam) in die predator update file? Of moet je met een keyeditor alsnog zelf key's gaan toevoegen via de leadercard en zul je die zelf op internet moeten zoeken, of zitten die dus in de predator file update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand misschien op hoeveel Volt ik mijn common interface moet instellen?

Ik heb tv op de pc, daar heb ik een ci module voor waar een jumper ok zit, hier kun je kiezen tussen 2 voltages, weet iemand op hoeveel volt een matrix en dragon werkt? Ik wil hem niet slopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga toch eens even lezen in het forum voor de sateliet op de pc je wil alle dure dingen kopen je hebt nu een MR waar de kaart in loopt verder heb je alleen een softcamkey nodig en die moet je zoeken dat moet je als je een dragon koopt ook die moet je ook elke keer updaten.

 

GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vervelende aan die softcam.key files is dat je nooit een complete softcam.key vindt, wanneer de nederlandse zenders het niet meer doen, en ik wil een nieuwe softcam.key zoeken, en ik neem een alles in 1 softcam dan zijn de nederlandse zenders vaak lange tijden al niet geupdate in die softcam.key, dan moet je weer met klablok aan de gang om losse key's bv. van de nederlandse zenders weer toe te voegen. Het is dan ook niet geheel zeker of de nieuwe key's die je heb toegevoegd wel werken wat betreft spaties enz.. in het softcam.key bestand.

Met een dragon cam is echt alles in 1, daar is in principe iemand voor je bezig geweest alle key's bij elkaar te rapen. Daarbij is er echt een verschil in cams, en welke canalen open komen, dan zal een softcam ook wel verschillen in qualiteit, en bij de softcam moet je ook nog eens extra plugins instaleren zoals 2emu en yankse, deze zitten ook vaak in de knoop, en ik weet niet eens welke coderingen bv. yankse aan kan.

Daarbij is de info ook heel onduidelijk bij cams welke coderingen worden geemuleerd en welke alleen met smartcard werken.

om als voorbeeld te geven, de premiere canalen, met een softcam krijg ik ze nooit open, ik denk wel met een dragon. Met die softcam kun je vrijwel niets bekijken op hotbird, ik hem die schotel toch niet voor niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Premiere is nergens mee te openen, dus daar hoef je geen geld aan uit te geven.

Coderingen die Predator aan kan staat in de helpfile:

 

@-Emulation for Irdeto, Nagra, Viaccess, Seca and Conax , with keyeditor (check out the "Debug" option in the menu).

 

'' Nagra AU ''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
om als voorbeeld te geven, de premiere canalen, met een softcam krijg ik ze nooit open, ik denk wel met een dragon. Met die softcam kun je vrijwel niets bekijken op hotbird, ik hem die schotel toch niet voor niets?

 

 

Nou vergeet het maar geen enkel premiere kanaal gaat open, er zitten alleen een aantal gekraakte coderingen in zoals wat TPS kanalen op Astra en Hotbird verwacht er geen wonderen van, maar koop wat je kopen wil.

 

GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand mij dan vertellen welke filmkanalen op astra of hotbird beschikbaar zijn of andere intressante canalen, dan kan ik bekijken of ik ze open krijg met een softcam. Ik heb geen idee nu welke canalen intressant zijn, en het zappen gaat zo traag, ongeveer 4 seconden, dus om ze allemaal uit te gaan proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb begrepen dat de canaldigitalkaartjes met seca2 alleen werken in een orginele mediaguard cam, aston cam, of matrix cam. Deze geven namelijk het eerste activerings signaal door en het tweede (soort van) activerings signaal door waarbij je pakket word ingekrompen voor wat je betaald. De dragon "scheind/gehoord van" de twee activerings signalen niet door te geven, de updates wel.


Ik kreeg mijn CD kaartje met geen mogelijkheid geactiveerd in mijn Dragoncam of Xcam. Toen een Matrix cam geprobeerd van een collega en binnen 5 minuten was het geregeld. De dragoncam en Xcam geven het (eerste) activeringssignaal dus niet door. Hoe het zit met het update signaal weet ik pas begin juni zeker maar ik heb begrepen van mijn collega dat de Xcam de updates wel gewoon doet.


Citaat:
Als het zo is dat jij het heb over de nieuwste dragon cam 4.1 met daarop de nieuwste software... misschien dat die wel die twee signalen doorlaat..?


Die software versie heb ik. Het zal je dus zo niet lukken vrees ik.

Groet,

Remco
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rembo

 

Hij heeft nu een MR cam dus dat is geen probleem.

 

@mwhensbergen

 

Op het ogenblik is er gewoon aan filmkanalen bijna niets alleen het TPS pakket daar zitten de PPV kanalen bij Multivision op Astra helemaal niets je krijgt dan de twee Oostenrijkers en een paar TPS kanalen op Hotbird TPS en Polsat de Filmkanalen van Sky de 30 Prima fila kanalen zijn over naar een andere codering NDS dus zuiver filmkanalen alleen TPS.

Maar ja er zal wel weer eens iets bijkomen hopelijk.

 

 

GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...