Ga naar inhoud


is Humax een van de beste ontvangers?


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een Nokia 9800S met Aston 1.05, maar blijkbaar is te traag, dus ik wil en andere receiver kopen...Humax mischien...wie kan me helpen voor een beslising? (ik kan tot 500 euro uitgeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let wel op de voor en nadelen:

Nokia schakelt langzaam maar heeft een mooier menu en beter beeld dan de humax.

 

Verder heeft de humax volgens mij veel voordelen.

 

PS, wel je Seca module houden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax 5400(Z) is een prima ontvanger en qua schakelen met de huidige versie firmware 2002F erg snel.

Mocht je dus een ontvanger willen kopen die 5 in 1 aankan en CI aansluitingen heeft dan doe je goed aan een Humax 5400(Z).

De hyundai 1000ir die als vervanger gezien wordt schakeld in vergelijking met de humax erg traag dus dat zou geen oplossing zijn.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren !

Let even op, deze meneer zoekt een ontvanger die sneller schakeld.

Een topfield 4000 PVR vind ik dan niet een goed alternatief aangezien deze ook niet een snelheidsmonster is.

Verder moet ik wel zeggen dat het een wereld ontvanger is en je de snelheid snel vergeten bent voor alle andere voordelen van deze ontvanger zoals b.v. : opname via de harde schijf terwijl je gewoon je programma kan blijven kijken met de ingebouwde andere tuner !

Om deze meneer nu een Philips te laten aanschaffen met V9.5 (reeds uitgekomen) lijkt me me niet het juiste advies, ook al is dit een leuke ontvanger en weet ik dat deze net zo snel kan schakelen als een Humax (of andersom, de humax schakeld net zo snel als de philips).

Om deze meneer een goed advies te geven zou ik zeggen: neem de humax 5400(z) met loader 2.08 en daar zult u voorlopig een hele leuke ontvanger aan hebben.

Ik zeg even voorlopig omdat er de laatste jaren al genoeg verandert is in de satelliet wereld dat ik niet zou willen dat u vlledig op mijn advies af gaat en er achter komt na een jaar dat u misschien wel een andere ontvanger wilt hebben vanwege ????

 

Succes met de aankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut geen flips, heeft zoals ik het heb ervaren een erg onvriendelijke menu structuur. Kan wat dat beterft niet tippen aan de humi.

Ook satanix weet dit.

dus mijn advies koop een humi.

 

MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

catwalk neem een hummie, draait als een speer.

zeer vriendelijk in gebruik.

wel ff nieuwe firmware erin.

als je dit onder de knie hebt wil je niet anders.

het is niet moeilijk. (ik kan het ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iedereen

 

Ik heb beide ontvangers: de 9800 nog met MA1.2 en de Humax 5400 met H2.08

 

De nokia is superieur in beeld en geluid; maar wil je er iets mee dat kan dat alleen via de CI's en de embbeded viacces.

 

De Humax is veruit inferieur, maar omdat hij/zij zo 'lek' is als een mandje, kun je hem programmeren. Als je de software kunt bemachtigen is in principe elk versleutelingsalgorimte op het ding te krijgen. Naar analogie van de computer wereld in de Nokia een proprietary system en de Humax (onbedoeld) een 'open' systeem.

 

Dus het hangt er van af wat je wilt:\

 

wil je alles zien wat G*d heeft verboden: neem een Humax;

Neem je genoegen met minder kanalen maar met een superieur beeld en geluid, neem je een Nokia.

 

Groet

 

Fidel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Humax 5400.

 

Zit je nooit verkeerd.

Hier zul je altijd nieuwe Software voor kunnen vinden, en dat met beter beeld op de nokia kan ik niks van geloven......

 

Kijk eens hoeveel probs PremiereWorld met hun verschillende Nokiareceivers heeft gehad.

Hardware zowel als software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ook meespelen dat Seca-1 Europawijd zal worden omgezet naar Seca-2 en dat het huidige kijkgenot (voor alle ontvangers met CI's) beslist niet gegarandeerd is! Als meneer erg slim is houdt hij zijn €'s nog even op zak en wacht hij tot Seca-2 overal een feit is. Dan weten we allemaal op zeker óf de Aston 1.05 nog wel werkt en welke ontvangers hiermee probleemloos kunnen werken..

 

Voor nu zou ik gaan voor de veilige (lees kijkgarantie) keus en koop een technisch weliswaar inferieure MediaHighway box, dus Philips, Nokia 9304, Strong 8100H etc..

 

Just my pennies worth.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...