Gast Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Beste mensen, Ik ben bezig met het opzetten van een cs-server. De machine waar ik dit nu op aan het installeren ben is niet in het bezit van een seriele com poort. Ik heb de Mastera card reader nu aangesloten via een usb2serial kabel. Hoe kan ik mijn (newcamd) cs-server nu configureren dat probleem loos de kaart kan uitlezen? Het OS dat ik gebruik is Suse 9.3 proffesional. Mvg, Marcel
MagicOnline Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Citaat: Beste mensen, Ik ben bezig met het opzetten van een cs-server. De machine waar ik dit nu op aan het installeren ben is niet in het bezit van een seriele com poort. Ik heb de Mastera card reader nu aangesloten via een usb2serial kabel. Hoe kan ik mijn (newcamd) cs-server nu configureren dat probleem loos de kaart kan uitlezen? Het OS dat ik gebruik is Suse 9.3 proffesional. Mvg, Marcel Dit gaat niet lukken aangezien een USB to serial convertor de phoenix mode niet goed door zet. Je kunt het beste een PCI com kaartje kopen voor een euro of 18,- Greetz CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Citaat: Citaat: Beste mensen, Ik ben bezig met het opzetten van een cs-server. De machine waar ik dit nu op aan het installeren ben is niet in het bezit van een seriele com poort. Ik heb de Mastera card reader nu aangesloten via een usb2serial kabel. Hoe kan ik mijn (newcamd) cs-server nu configureren dat probleem loos de kaart kan uitlezen? Het OS dat ik gebruik is Suse 9.3 proffesional. Mvg, Marcel Dit gaat niet lukken aangezien een USB to serial convertor de phoenix mode niet goed door zet. Je kunt het beste een PCI com kaartje kopen voor een euro of 18,- Greetz @Magic Online, Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, ik kan mijn Mastera toch gewoon handmatig op de gewenste mode zetten, of is dit niet wat je bedoeld? Als hij deze comport ziet klopt het dan dat deze als /dev/ttyUSB0 gedetecteerd is?
MagicOnline Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Ik heb nog geen enkele USB to serial convertor in handen gehad die werkte in Phoenix mode (3,57-6,0Mhz) Het signaal komt op één of andere manier niet goed door. Dit zal wel een hardware matig probleem zijn van die convertors. The programmer requires Connection to a true serial port for smartmouse/phoenix operation. Je hebt dus een "echte" seriele poort nodig. Je hebt voor weinig geld al een pci kaartje waar 2 "echte" rs-232 poorten opzitten. Kijk op de website van de fabrikant wel even of hij ondersteund wordt door linux. De meeste pci 2 serial kaartjes hebben een "netmos" chip deze wordt standaard ondersteun door linux. Dus kaart er in, booten en de 2 onderstaande commando's uitvoeren: setserial /dev/ttyS0 -a (COM-1) setserial /dev/ttyS1 -a (COM-2) Ik heb even gekeken naar die kaarten, zelfs sweex heeft een netmos chip. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
MagicOnline Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 In de bijlage zit de "howto" netmos onder linux CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Bedankt voor de info, mar heb het al op een andere manier opgelost. Ik heb op deze pc nu gewoon Windows XP geinstalleerd en VMware. Binnen VMware run ik nu Fedora Core 3 en nu werkt het perfect. Het enige wat ik nog niet voor mekaar heb is het installeren van de VMware tools op Fedora Core 3. Mvg, Marcel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen