Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Hallo Ik krijg de vertikalen sender op Astra perfect binnen, maar sinds ik uit de vakantie ben gekomen ontvang ik geen horizontale meer(alle NL sender, ZDF etc). Ik dacht eerst dat moet aan mijn Invacom Quad LNB liggen!! Heb nu een nieuwe smart Quat Titanium gekocht, zelfde resultaat!!!! alle V sender, geen H (ARD wel een beetje, maar bijna niet) Kan me iemand helpne met de oplossing van dit ratsel Mijn receiver is een TOPFIELD 5000PVR, 6 Maanden oud
guykers Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Als dit op de beidde ingangen van de TF gebeurd, probeer eens een andere ontvanger aan te sluiten (lenen) vermoed dat hij niet genoeg spanning afgeeft voor de h band omschakeling. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 .....zou het kunnen dat door de bladeren van de boom voor ons deze storing veroorzaakt wordt....nogmaals, vertikal perfect, horizontal niet aanwezig.... ga strak die tween koax kabels bij de topfield ingang omwisselen...een andere receiver heb ik op dit moment niet ter beschikking
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 ik zie trouwens wel dat ik alle duitse PREMIERE SeNDERS ontvang, deze senden HORIZONTAL uit(heb een abo......!!!!!! ?
Bigfoot Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Als je een quad lnb heb gok ik dat er nog een receiver op zit. Misschien staat die wel steeds op een verticale zender en heb je een goedkope switch met weinig isolatie? HGoeveel signaal ontvang je op vert en hor?
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 op VERTIKALE ontvang ik 99%, op H ontvang ik bij de meeste zenders (zoals ZDF) helemaal niets) bij Premiere (horizontal) 95-99%, bij ARD(H) verschillend tussen 30-65%, alle NL zenders helemaal niets.....heb helaas geen tweede receiver om me te testen....
Albert_H Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Als je de mogelijkheid hebt, meet dan eens de gelijkspanning op de coax. Deze moet, als de tuner op een verticaal gepolariseerde transponder afgestemd is rond de 13V liggen en als hij op een horizontaal gepolariseerde transponder staat rond de 18V. Ik heb het eens gehad dat de 18V schommelde tussen de 16 en 17V waardoor de LNB op het ene horizontale kanaal wel signaal gaf en op de andere niet. Als de 18V spanning tussen de 17 en 19V ligt is de ontvanger in ieder geval goed. Is de spanning lager dan 16 V dan kan daar een probleem liggen. Meet indien mogelijk deze spanning bij de LNB en altijd met de LNB aangesloten. Het meten gaat het makkelijkst met een F connector T stukje. Als de spanning bij de LNB duidelijk lager is dan bij de ontvanger heb je ergens een overgangs weerstand in de kabel zitten en zit daar het probleem. Als je nog verdere apparatuur als switches of motoren in de verbinding hebt zitten probeer die dan even uit het circuit te schakelen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
trust Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 't is toch niet hetzelfde geintje als bij de 1006 tuners in de Nokia ? , Die worden overstuurt door teveel signaal bij de transponders boven de ± 12400 , en heb je dan een "satslope" of verzwakker nodig . Heb je wel beeld op Bloomberg 12551 V 22000 5/6 ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 12 mei 2005 Geplaatst: 12 mei 2005 bloomberg is geen probleem....was bij een satwinkel, topfield werd aangesluiten en alles prima, thuis terug, nieuwe f-con. gebruikt etc en opnieuw alle vertikalen prima, horizontalen niets!!!!.....voor ons staat een boom met veel bladeren...maar kan me niet voorstellen dat alleen de horizonateln last van heebn terwijl vertikal alles met 99% binnekomt....zelf duitse premiere horizontal komt goed binnen (niet alle).... HELP!!!!!
Bigfoot Geplaatst: 12 mei 2005 Geplaatst: 12 mei 2005 Kan best hoor dat verticaal juist wel door die boom heen gaat. Maar ik zou ook wel eens zien wat er gebeurt als je er een single LNB rechstreeks (zonder evt. diseqc switch) op aansluit..... Meet maar eens de afstanden, en kijk in hoeverre de boom er voor staat (hoek van 30 graden omhoog, dus 5 meter hoogteverschil is 10 meter horizontaal)
Gast Geplaatst: 12 mei 2005 Geplaatst: 12 mei 2005 probleem is dat ik juist duitse Premiere betaaltelevisie ontvang welk wel op horizontal!!dus neem ik aan dat als de horizontalen niet doorkomen dat ik ook Premiere niet ontvangen kan worden welk wel uitstraalt en ik wel ontvang, alle anderen horizontal lukt het niet Waarom single LNB?
Bigfoot Geplaatst: 13 mei 2005 Geplaatst: 13 mei 2005 omdat je met quad LNB's en diseqc switches teveel andere mogelijkheden voor deze problemen hebt. sluit even een single LNB aan van 7 euro dan weet je waar het aan ligt doet op horizontaal toevallig alleen alles wat op de hoge cq. lage band zit?
Gast Geplaatst: 13 mei 2005 Geplaatst: 13 mei 2005 OK, ik plaats morgen de schotel op een andere plek waar de boom geen rol meer speelt...anders EUR 7 LNB....hoge/lage band..weet ik even niet..bij de satwinkel werkte alles...premiere 1-3 lgt volgens mij ergens bij H 11,751 welke ik top ontvang, premiere sport ligt wat hoger en heb hier ook meer storingen, ZDF bij 11,9535 welke ik helemaal niet ontvang...denk je dat mijn (nieuwe!!)LNB (de receiver is 100% OK)niet kan schakelen tussen hoge/lage band....
Albert_H Geplaatst: 13 mei 2005 Geplaatst: 13 mei 2005 De premiere kanalen zitten net in de hoge band, daar had ik al even naar gekeken. De 22KHz Lo/Hi band omschakeling werkt dus wel. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de verticale transponders in de hoge band wel goed ontvangen worden. Omdat het probleem al met twee verschillende LNB's vastgesteld is en er ogenschijnlijk geen andere ontvangers op de quad LNB aangesloten zijn lijkt de bekabeling de enige overgebleven mogelijkheid om nog te testen. Een LNB trekt zo tussen de 100 en 200 mA stroom, dus een beetje overgangs weerstand in de bekabeling kan al gauw een voltje schelen aan de LNB. Ik hoop dat albrecht wat makkelijk bij zijn schotel kan. albrecht, heb je de LNB ook op de skew, de draaiïng van de LNB om zijn eigen as, ingesteld? Dit heeft speciaal effect op de polarisatie van het signaal. Albert_H. PS. De lo/hi omschakeling werkt wel bij verticale kanalen, dus schakelen kan hij wel. Wel is het typisch dat je wel horizontale kanalen ontvangt die net boven het omschakelpunt van 11700 MHz liggen. Succes met het verplaatsen van je schotel. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 13 mei 2005 Geplaatst: 13 mei 2005 de schotel staast op de grond op de etraas van mijn buurman(het mag), kabel is ca. 5 lang, kwaliteit goed (3 keer afgeschermd..erg dik)..geen diseq tussen quad en receiver...erg simpel eigenlijk... ik heb toen aan de incacom LNB niets aan gedaan(werd geinstalleerd door een vakman) en nu ook aan de nieuwe quad LNB van smart titanium ook niets, gewoon erin gehangen en aangesluiten, bij de invacom zier ik wel de mogelijkheid om de lens wat te verdraaien, maar ik heb natuurlijk sinds 8 maanden prima ontvangst gehad op H en V met deze instelling.....morgen gaat mijn onderzoek verder, step 1 andere plek met 1 niuewe koax kabel, en als resultaat onveranderd blijft weer een nieuwe (single) LNB..... VRAAG WEET IEMAND TE VERTELLEN HOE HET SIGNALKANAAL VAN ASTRA OP DE SCHOTEL BINNENKOMT(30 grad), BESTAAT EEN VERDELING DAT BIJVOORBEELD IN HET BOVENSTE GEDEELTE VAN DE KANAAL(=grooote van de schotel, ik heb 80c,) DE HORIZONATELE BINNEKOMEN EN IN DE ONDERSTE GEDEELTE DE VERTIKALE...alleen dan kan de boom de rede zijn....????
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen