Ga naar inhoud


VAR te vol


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist gelezen dat er hier mensen zijn die multyboot overbodig vinden.

Bij mij kom ik het probleem vaak tegen dat de flash overloopt.

Ik heb er ook wel eens een schoonmaakimage ingeladen,maar dat heeft ook niet

geholpen.

Als ik in de flash een image laadt,dan kan newcamd er in en mischien scam,maar als ik dan bv ook nog radegast,of alleen een grote multiemu.tar er in wil zetten,dan is het mis.

Zou het kunnen dat het flashgeheugen nog per exemplaar kan verschillen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet per dreambox, maar zeker wel per model ja...

 

Als je een HDD of een USB-stick gebruikt ben je niet verplicht om multiboot te draaien? Je kan dan de /var daarop zetten?

 

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt een beetje aan je Image, grootte van settingslijsten en wat je allemaal nog meer in /var wilt gooien. Op een DM500 kan je met NFS op je PC je /var uitbreiden, en op een DM7000 kan dat gemakkelijk met een USB flash. Dan heb je die problemen niet meer.

 

Rexxx

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

TJONGE, zulke snelle reakties had ik niet verwacht,hartelijk dank.

Dat van de oorzaak van het probleem was voor viper.

Maar verder in het algemeen,kan de flashimage ook van de usb lezen zonder

multiboot?

Ik heb een keer in een PLI gedaan van move var naar hdd,de boel craste en op

alle volgende pli images die ik laadde kreeg ik er geen emu meer in.

Toen ben ik maar van de flash emu afgestapt en overgegaan op multiboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kobus,

 

Je var op de usb plaatsen is beter dan op de hdd. Dit in verband met het opspinnen van de harddisk, als de flash dat vraagt. Hierdoor kan het beeld even stotteren. Dat probleem heb je niet op een usb stick. Ook multiboot op de usb lijkt me beter dan op de hdd.

De hdd is het ideale medium om films op te nemen.

 

Trouwens als je de "var" op de usb plaatst, dan leest je flash zo nu en dan je usb-stick. Dat heeft niets met multiboot te maken. Je breidt als het ware het flash geheugen uit. Als de var op de usb staat, kun je rustig emu's en plugins installeren, dan heb je alle ruimte.

 

Een image is altijd geschreven voor de flash ( dan heb ik het dus niet over backup images ( Mardini ( extensie .fwz )). Alleen je var kun je meestal in de images verschijven naar de usb stick. De procedure is: usb stick formateren met de dreambox, daarna de usb stick mounten, dan de var verplaatsen, meestal is dit in de image met de afstandsbediening te regelen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is gewoon dat de images dusdanig groot zijn dat er erg weinig ruimte over blijft voor emu's en plugins e.d. en dan is een usb stick een perfecte oplossing om toch al die extra's te kunnen installeren.

Daar komt nog bij dat je met een usb stick wat meer vrijheid hebt om verschillende images te proberen bv. een originele Dream image in flash en dan verschillende andere images in usb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...