Ga naar inhoud


Veel zenders ineens weg sinds gisteren?


Gast

Aanbevolen berichten


Bedankt voor jullie snelle antwoord, maar ik heb vanmorgen op het dak gestaan en nog wat aangerommeld met de schotel.

Als ik de schotel horizontaal verdraai wordt het signaal op de werkende kanalen alleen maar slechter en de niet werkende kanalen blijven presies op 38% a 40% staan. Verticaal staat de schotel op +/- 30 gr. Bijna alle zenders die niet werken hebben een een pol. V (vertikaal). Betekent dit dat de schotel vertikaal verdraaid moet worden? Vanmorgen heb ik deze vertikaal uitgericht op bv. ned 1 en max signal level en quality. Misschien is dit niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je horizontaal gepolariseerde kanalen ontvangt moet je de verticale ook kunnen ontvangen. Ik denk dat je het meer bij de instellingen moet zoeken of misschien is er vocht in de lnb of de aansluiting gekomen? Heb je de aansluiting wel goed afgeplakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, deze blok heeft 2 uitgangen.

de eerste gaat naar de decoder, en de tweede is voor event een tweede decoder. Beide zijn afgetaped met speciale tape. Beide lnb's werken ook, want als ik me niet vergis zijn de Palco's Hotbird en deze geven nu een 70% en een Qual. van 96%. Ned 2 is vlgs mij Astra en deze geven een sig. lev. van 60% en een Qual. van 60%.

Diseqc A (geklemd in arm) Hotbird (13gr. east)

Diseqc B Astra (19gr. east)

Dit is ook zo ingesteld in menu.

Jongens, wat is er loos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FrankieV

 

Lijkt mij toch simpel en voor de hand liggend!

 

Je bent de Kiosques en MTV zenders kwijt: "geen signaal" en deze zenders zijn verticaal gepolariseerd...

Je ontvangt wel Nederland2 en Palco's en deze zijn horizontaal gepolariseerd...

 

Dus: volgens mij loopt het mis met de monobloc en ontvangt hij geen verticale meer! Hoe zekerheid hebben: zap even (zowel op astra als op hotbird zenders) en telkens je geen signaal hebt ga naar menu|installation|service searching|manual search en kijk of het dan niet telkens een verticale zender is. Is het wel zo, dan zit er niets anders op dan de monobloc te vervangen!

 

Laat toch eventjes het resultaat van deze "test" weten!

 

<small>[ 30-04-2002, 14:24: Bericht gewijzigd door: Gerdy ]</small>

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had beina gelijk, alle niet werkende zenders waren verticaal gepol., tot dat ik bij de Palco's kwam. Deze zijn volgens jou test ook verticaal gepol.....en niet hor. Wat nu? Monoblok toch niet stuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er dus op dat alle Astra verticaal gepol. kanalen niet meer werken.

 

De verticale en hor. van de Hotbird werken wel.

 

Kan dit dan toch aan de monoblock liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu duidelijk, alles gechecked, alle vertikaal gepolariseerde kanalen van de Astra sat werken niet meer. Alle overige wel.

 

Wat is er nu niet meer goed; monoblock met dubbele lnb, of iets in de decoder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet eens opnieuw de software en settings opnieuw in je ontvanger.

ik heb dit probleem gehad van de week met de palco kanalen, humax wilde niet schakelen naar deze kanalen.

Vreemd verhaal maar na het opnieuw inladen van de firmware en settings liep alles weer.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo !!

 

ik denk ook dat het aan de software en/of settings ligt.

Neem eens de +cam2002f ZONDER het nederlandse menu dat ik gisteren heb geupped.

 

Als het hier niet aan ligt bestaat er nog de kans de de LNB verdraaid moet worden.

Er staat eigenlijk boven op elke LNB een scala in graden van 0 tot 45 dacht ik.

Probeer die eens een beetje scheef te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren al de nieuwe +cam 2002f geladen met nieuwe settings; heeft niet geholpen. Het verdraaien van de lnb lijkt mij ook niet logisch, omdat het 3 dagen keurig heeft gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Onderwerp gestart door FrankieV:

<strong>Je had beina gelijk, alle niet werkende zenders waren verticaal gepol., tot dat ik bij de Palco's kwam. Deze zijn volgens jou test ook verticaal gepol.....en niet hor. Wat nu? Monoblok toch niet stuk?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">FrankieV: NIET ALLE PALCO'S ZIJN VERTICAAL !!!

 

Palco 2 tot 6 zijn verticaal

Palco 7 tot 9 zijn HORIZONTAAL

Palco 10 tot 16 zijn verticaal

 

Ik ben er bijna 100% zeker van dat mijn verhaal klopt: checq nog even op die palco's...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdy, je hebt gelijk wat betreft de Palco's, maar de conclusie is dus nu dat, en dat heb ik gecheked, alle Astra vertikaal gepol. kanalen niet werken. Alle overige wel;

 

Astra hor. oke

Astra vert. WERKT NIET..!!!!

Hotbird hor. oke

Hotbird ver. oke

 

Maar wat dat nu betekend weet ik niet precies. Ik zal deze week het monoblock in de winkel gaan ruilen.Of heb je nog een andere tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, ik heb hetzelfde probleem met de ontvangst van Kiosk en Palco. Ik ben er inmiddels achter dat het om alle zenders gaat met SR 27500 op alle satellieten, van 27 gr W. tot 42 gr. O.. Wie heeft de oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...