thea Geplaatst: 15 mei 2005 Geplaatst: 15 mei 2005 hallo, heb een vraag. weet iemand de nummers of de getallen van de posities van de sattelieten? heb een schotel op de caravan en een kompas ik weet alleen van hotbird=170.s en van astra 165.s als ik die 2 sattelieten wil ontvangen moet ik met die kompas draaien dan weet ik welke kant die schotel op moet het gaat mij dus om die andere sattelieten met nummers (zo als de thor en die andere die in de lucht hangen al vast bedank gr t. wat een hobby.
geth Geplaatst: 15 mei 2005 Geplaatst: 15 mei 2005 kijk even in de database, onder 5 Alles van waarde is weerloos Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 De Astra staat op 19.2E en de Hotbird op 13E. Omdat je met je kompas meet is het vanuit Holland dus ongeveer respectievelijk 165 en 170 graden. Wat al niet helemaal kan kloppen want er zit 6 graden tussen die 2 satellieten (?) De Thor op 1W zal dan op 184 moeten staan en de Sirius (5E) op 178. Dit zijn wel minder makkelijk te ontvangen satellieten. Je zal dus erg precies moeten mikken op je caravan, en ook een redelijk grote schotel moeten hebben. Misschien dat Astra 2 met veelal Engelse zender nog lukt op 28E, 156 op jouw kompas.
Gast peterp Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 ik doe het volgende:sirius staat te boek op 5 graden oost maar omdat nederland 5 graden uit de koers ligt staat hij voor ons pal zuid dus dat is makkelijk uit richten nietwaar dus als je je kompas op 0 graden zuid afsteld heb je sirius gratis en dan kan je de rest eenvoudig verder uit richten of zie ik dat verkeerd??
Gast Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Ja klopt, maar zo te lezen doet Thea het met een kompas. Waarbij 180 graden dus 0 is, of eigenlijk 5 in Nederland. Mijn bovenstaand verhaal zal vast theoretisch niet waterdicht zijn. Maar ze kan het in ieder geval proberen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen