satXmen Geplaatst: 15 mei 2005 Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Ik heb ergens een oude analoge telefooncentrale gekocht. Helaas zonder handleiding en/of installatie manual. Op het Internet bleek, na een redelijk intensieve zoektocht, dat er weinig meer over te vinden is. Het is dan ook een verouderd type. Is er iemand die dit toestel kent? Of verstand heeft van centrales? Het betreft een Siemens Hicom 110 met 4 analoge buitenlijnen en 8 toestellen. Ik weet niet waar ik de aders van de lijnen moet aansluiten. Wat ik wel weet is dat de buitenlijnen met maar 2 aders worden aangesloten. De binnenlijnen moeten kennelijk wel met alle 4 aders worden aangesloten. Ik heb een linkje gevonden met een foto maar daaruit haal ik niet hoe ik mijn telefoondraden moet aansluiten. Ik heb een aantal telefoondraden gekocht en doorgeknipt. Hier zie ik de kleuren: geel, groen, zwart en rood. (blauw heb ik niet al wordt dit elders vaker genoemd.) Wie kan me helpen met het juist aansluiten van de lijnen op de juiste pinnetjes, want dat is de Hamvraag? Het linkje: web.ukonline.co.uk/freshwater/siemensb/pictures/hic11mdf.jpg Hier een foto van de aansluitingen. Ze zijn willekeurig aangesloten, het werkt zo helaas niet. Maar als voorbeeld heb ik 1 buitenlijn (linksboven) en 1 toestel (rechtsonder) aangesloten. Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pionewbie Geplaatst: 15 mei 2005 Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Bron: http://web.ukonline.co.uk/freshwater/hic110m.htm Binnenkomende lijn op AL1-Bl1 t/m Al4-Bl4 Dus lijn 1 = rood op AL1 en groen op Bl1 Lijn 2 = rood op AL2 en groen op Bl2 Enz. - (Zwart en geel niet gebruiken) Interne toestellen: Toestel 1 Rood op subscrib.loc 00 A Groen op subscrib.loc 00 B Zwart op subscrib.loc 00 C Geel op subscrib.loc00 D Toestel 2 als toestel 1, maar dan subscrib.loc 01 A t/m B enz. PS Dit is inderdaad al een erg oude installatie. Er is voor de centrale niet meer aan onderdelen (printjes) te komen. Ook gewone telefoontoestellen werken op deze centrale, dus niet alleen systeem toestellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satXmen Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Vandaag bezoek ik Pinkpop maar straks (of morgenvroeg...) ga ik zeker even proberen of het dan wel werkt. Ik heb nog 2 oude systeemtoestellen erbij gekregen. Bedankt voor je snelle reactie! Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen