Ga naar inhoud


Ik moet mijn Sweex router na 24 uur resetten.


Theo50

Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem dat ik als mijn PC 24 uur aanstaat, om bijvoorbeeld een P2P bestand op te halen ik opeens mijn Sweex router moet resetten, omdat ik dan geen, of zeer beperkt internet verkeer op dat moment heb.

Dat is nogal vervelend, omdat ik bij bepaalde bestanden dan eindelijk boven aan de wachtrij sta.

Hierna kan ik dus weer opnieuw beginnen om de bestanden op te halen, wat op deze manier een haast onmogelijke opdracht is.

De Sweex is verder een probleemloos routertje, maar dit is een vervelende storing.

Ik heb de router haast een jaar, maar ik ben de laatste maanden pas met P2P programma's bezig, zodat het probleem van de laatste tijd is.

Wie weet wat ik verkeerd doe, of welke instelling ik moet veranderen???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een Sweex modem en router 4 poorts 10/100 Switch Annex A.(CC300011).

Mijn provider is HetNet (ADSL-Surfen).

Ik zag net wel bij de eigenschappen van de verbinding, dat de lease na 24 uur verloopt, maar wat dat precies wil zeggen?

 

mvg Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je PC na 24 uur een nieuw IP-adres van de router krijgt (en niet van je ISP want die is vast volgens mij). je zou de lease eens uit kunnen schakelen.

 

ik weet niet welke firmware er in je router zit maar dit is de laatste (officiële). Alleen flashen als je ervaring mee hebt en anders vragen als er iets niet duidelijk is. Je kan je router nl. slopen met een firmware-update (mocht je het overwegen te doen).

 

eerst die lease even uitschakelen.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je toevallig bittorrent?

Kijk hier maar eens.

 

Uiteindelijk denk ik dat het te maken heeft met de tabellen in je router. Bij gebruik van bittorrent lopen ze vol vanwege de vele ip adressen die gebruikt worden. Sinds ik gestopt ben met bittorrent heb ik geen problemen meer gehad. En toen ik mijn router vervangen had door een hub had ik ook geen problemen.

 

Patrick

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de antwoorden bekeken, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Als ik Shareaza aan heb staan en ik wil met drie netwerken verbinden, dan vliegen de IP adressen me inderdaad om de oren.

Ik was net even in het menu van mijn Sweex router aan het kijken en daar staat bij LAN: Lease 01 dag, 0 uur, 0 minuten, 0 seconden.

Ik weet alleen niet of ik dat nu in 0 dagen zal veranderen, of in bijvoorbeeld 100 dagen.

Ik weet niet wat daar dan weer de gevolgen van zijn.

Weet iemand wat ik daar het beste kan neerzetten en wat de gevolgen zijn??

mvg Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...